Gezinti Teknesi (Yat) Sigortası - Konya Sigorta
ANADOLU SİGORTA ACENTESİ KONYA SİGORTA ARACILIK HİZMETLERİ
Gezinti Teknesi (Yat) Sigortası - Konya Sigorta
Değerli Sigortalımız, Gezinti Tekne poliçemizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Gezinti Tekne Sigortası hizmetlerinden ihtiyacınız olduğunda faydalanabilmeniz için bazı konularda sizi bilgilendirmek istiyoruz. Bilgilendirme Formunun poliçeniz ve bu kitapçık ile birlikte teslim edilmiş olması gerekmektedir. Eğer bu doküman teslim edilmedi ise poliçenizi satın almış olduğunuz kanala müracaatta bulununuz. Lütfen bu sigorta poliçesi ile birlikte teminat altına alınan risklerinizin anlatıldığı kitapçığınızı, poliçenizi ve bilgilendirme dokümanlarını dikkatlice okuyunuz. Sigorta Sözleşmesi çerçevesinde yararlanabileceğiniz teminatlar, satın almış olduğunuz ve poliçede belirtilmiş bulunan teminatlarla sınırlıdır. Size verilen bu ürün kitapçığında satın almış olmadığınız bazı teminatlara ilişkin açıklamalar da yer alıyor olabilir. Hangi teminatlardan yararlanma hakkına sahip olduğunuz hususunda ürün kitapçığı değil sadece poliçe esas tutulacaktır. Poliçenizin üzerinde sigortalı kıymetlerinize ilişkin yanlış ya da eksik olduğunu düşündüğünüz bilgiler var ise hasar anında beklenmedik durumlarla karşılaşmamak adına, bu bilgilerin düzeltilmesi için poliçenizi satın almış olduğunuz kanala müracaatta bulununuz. İster sabit hattan, ister cepten, Türkiye’nin her yerinden alan kodu çevirmeden 0850 7 24 0850 numaralı telefonumuzdan bize ulaşabilirsiniz. Unutmayın, size çabuk yardım edebilmemiz, bize en kısa sürede ulaşmanıza bağlıdır. Poliçenizin üzerinde yer alan iletişim bilgilerinizin doğruluğunu kontrol etmeniz sizlere daha iyi hizmet verebilmemiz için önem arz etmektedir. Sigorta primi ödemelerinizi poliçenizin üzerinde belirtilen yerlere yine poliçenizin üzerinde belirtilen yöntemleri kullanarak gerçekleştirebilirsiniz. ‘www.anadolusigorta.com.tr’ adresli web sitemizden ürünlerimiz ve sigortacılık hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi edinebilir, önerilerinizi bizlerle paylaşabilirsiniz. Ayrıca Facebook ve Twitter aracılığı ile bizlere ulaşabilirsiniz. Saygılarımızla, ANADOLU ANONİM TÜRK SİGORTA ŞİRKETİ
GEZİNTİ TEKNELERİ SİGORTASI BİLGİLENDİRME FORMU
1 En az iki nüsha olarak düzenlenen bu form, sigorta sözleşmesine taraf olmak isteyen kişilere, yapılacak sözleşmeye ilişkin hususlarda genel bilgi vermek amacıyla, 28.10.2007 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmeliğe istinaden hazırlanmıştır.
A. SİGORTACIYA İLİŞKİN BİLGİLER 1. Sözleşmeye aracılık eden sigorta acentesinin; Ticaret Ünvanı : Adresi : Tel & Faks no. : 2. Teminatı veren sigortacının; Ticaret Ünvanı : Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketi Adresi : Rüzgârlıbahçe Mah. Kavak Sok. No:31 34805 Kavacık/İSTANBUL Tel & Faks no. : 0850 7 24 0850, faks: 0850 744 0 745 MERSİS no : 0068006132739588
B. UYARILAR 1. Sigorta hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için, talep halinde sigortacı tarafından verilecek Türk Tekne Sigortası Genel Şartları ile kloz ve özel şartları dikkatlice okuyun. 2. Sigorta priminin tamamının veya taksitle yapılan ödemelerde primin ilk taksitinin, poliçenin teslim edildiği an ödenmesi gerekir. Primin ödenmemesi durumunda, aksi kararlaştırılmadıkça, sigortacının sorumluluğu başlamaz. 3. İleride doğabilecek birtakım ihtilafları önlemek için, prim ödemelerinizde (peşin veya taksitle) ödeme belgesi almayı unutmayınız. 4. Sözleşmenin feshedilmesi hâlinde, sigortacının sorumluluğunun devam ettiği süreye karşılık eden prim, gün sayısı üzerinden hesap edilerek fazlası sigorta ettirene iade edilir veya bu tarihe kadar ödenmeyen eksik prim, geçen gün sayısı hesap edilerek sigortacıya ödenir. 5. Sözleşmenin kurulması sırasında, sigorta süresince ve rizikonun gerçekleşmesi durumunda sigortacıya eksik veya yanlış bilgi vermekten kaçınınız. Aksi taktirde, tazminat ödeme süresi uzayabilir, tazminatı eksik alma veya alamama hâlleri ortaya çıkabilir. 6. Sigorta sözleşmesinde yapılacak değişiklikler, poliçe eki ile gösterlir.
C. GENEL BİLGİLER Bu sigortayla Türk Tekne Sigortası Genel Şartları ile kullanılan kloz ve özel şartlar çerçevesinde teminat sağlanmaktadır. 1. Bu sigortayla başlıca deniz tehlikeleri, deprem, yanardağ püskürmesi, rıhtım ve diğer taşıtlarla temas, hırsızlık, poliçede belirtildiyse belirtilen limit ile sınırlı olarak 3.şahıs sorumluluk teminatı, kurtarma, yardım, dava say masrafları, tam ziya riskleri teminat altına alınır. 2. Tarafların, sigorta genel şartlarına ek olarak, kanuna, ahlaka aykırı bulunmamak üzere özel şart kararlaştırabilme hakkı vardır. 3. Poliçe ile verilen teminatlar dışında aşağıda yazılı olan rizikolar- sigortacının söz konusu olan teminatları verip vermeme hakkı saklı kalmak kaydıyla- vermeyi kabul etmesi halinde ek prim ödemek şartıyla, ek sözleşmeyle teminat kapsamına dahil edilebilir. - Enstitü Yat Klozları Kişisel Eşya Klozunda belirtilen rizikolar - Enstitü Yat Klozları Yarış Rizikosu Genişletme Klozunda belirtilen rizikolar - Enstitü Yat Klozları Makine Hasarı Genişletme Klozunda belirtilen rizikolar - Enstitü Yat Klozları Taşıma Klozunda belirtilen rizikolar - Enstitü Hızbotu Klozunda belirtilen rizikolar - Enstitü Savaş ve Grev Klozları (Yatlar) belirtilen rizikolar GEZİNTİ TEKNELERİ SİGORTASI BİLGİLENDİRME FORMU 2 4. Teminat dışı haller için kullanılan kloz ve özel şartlara bakınız. 5. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bağlı mevzuat hükümleri gereği; sigortayı ticari veya mesleki amaçlarla yaptırmış olmayan (tüketici niteliğini taşıyan) Sigorta Ettiren, sözleşme kurulduktan sonra herhangi bir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeden finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmelerde 14 gün, taksitli satış sözleşmelerinde 7 gün içerisinde cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı bildiriminin, www.anadolusigorta.com.tr adresindeki beyan formu doldurularak veya açık bir beyan ile bilgi@anadolusigorta.com.tr adresine iletilmesi gerekmektedir. Geçerlilik süresi bir aydan az mesafeli sigorta sözleşmelerinde ve sigorta ettirenin onayı ile sigorta teminatının başladığı taksitli sigorta sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Taksitli sigorta sözleşmelerinde, ilk taksiti ödeyen sigorta ettirenin sigorta teminatının başlamasına onay vermiş olduğu kabul edilir. Mesafeli sigorta sözleşmelerinde tahsil edilen prim tutarı, cayma bildiriminin ulaşması sonrasında iade edilecektir. Zorunlu sigortalarda özel mevzuat hükümleri uygulanır.
D. RİZİKONUN GERÇEKLEŞMESİ 1. Tazminat başvurusu için gereken bilgi ve belgelere ilişkin asgari bilgi ve belgeleri gösteren listeyi, poliçenin hazırlanmasını müteakip sigortacınızdan isteyiniz. 2. Rizikonun gerçekleşmesi durumunda beş iş günü içinde, gerekli bilgi ve belgelerle birlikte ön sayfada adres ve telefonları yer alan sigortacıya başvuruda bulununuz. 3. Bildirim ve hasar süreci esnasında, sigortacı tarafından verilen talimatlar çerçevesinde hareket ediniz. 4. Rizikonun gerçekleşmesi hâlinde, menfaat sahibine tazminat ödeme borcu poliçe şartları dahilinde sigortacıya aittir.
E. TAZMİNAT 1. Sözleşmenin kurulması sırasında sigorta bedelinin sigorta değerine eşit olmasına dikkat ediniz. Sigorta bedeli, poliçede yazılı olan ve rizikonun gerçekleşmesi hâlinde sigortacının ödemeyi taahhüt ettiği teminatın azami tutarıdır. Sigorta değeri ise, sigorta edilen kıymetin rizikonun başladığı andaki gerçek değeridir. 2. Tazminat ödemesinin söz konusu olduğu hâllerde, sigorta değeri yasa, kloz ve özel şart hükümlerine göre belirlenir. 3. Poliçede yazılı bedelin, sigorta değerinden yüksek olması hâlinde, aşkın sigorta söz konusudur. Bu durumda fazladan prim ödemenize karşın, sigortacının azami sorumluluğu poliçede yazılı miktar ile sınırlıdır. Ancak, sigortacıdan, sigorta değerini aşan miktara isabet eden primin iadesi kullanılan kloz ve özel şartlar çerçevesinde talep edilebilir. 4. Sözleşmenin kurulması sırasında, poliçede yazılı bedelin, sigorta değerinden düşük tespit edilmesi hâlinde eksik sigorta söz konusu olur. Bu durumda sigortacı, oransal olarak daha az tazminat öder. 5. Eksik ve aşkın sigorta durumlarından oluşabilecek ihtilafları önlemek için, bilirkişi vasıtasıyla tespit edilecek değer üzerinden sigorta (takseli sigorta/mutabakatlı değer) yaptırılabilir. 6. Rizikonun gerçekleşmesi durumunda, sigortalının, sigortacının, sigorta ettirenin veya sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayan kişilerin serbestçe eksper tayin edebilir. Sigorta hasar eksperlerinin isim ve adres bilgileri Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin internet sitesinden (http://www.tobb.org.tr)temin edilebilir.
F. TAZMİNAT ÖDEMESİ 1. Akdedilen sözleşmede muafiyet mevcut ise poliçede öngörülen şekli ile uygulanır. 2. Tam hasar durumunda tazminat; poliçede yazılı sigorta bedeli üzerinden ödenecektir. 3. Gerekli bilgi ve belgelerin eksiksiz şekilde sigortacıya ulaşmasından itibaren sigortacı dışındaki kurumların tüm çalışmalarının tamamlanmış olması şartına bağlı olarak, azami 15 gün içinde sigortacı tarafından gerekli incelemeler yapılarak tazminat işlemleri tamamlanacaktır. 4. Sigortacı; Tahkim sistemine üyedir. GEZİNTİ TEKNELERİ SİGORTASI BİLGİLENDİRME FORMU 3
G. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ, AKTARILMASI VE İLGİLİ KİŞİNİN HAKLARI Anadolu Sigorta, veri sorumlusu sıfatıyla kişisel verilerin işlenmesi ve aktarımı süreçlerinde, verilerin hukuka aykırı olarak kullanılmasını önlemek, muhafazasını sağlamak ve mevzuat uyarınca uygun güvenlik düzeyini sağlamak için gerekli tüm tedbirleri almaktadır. Kişisel veriler, sigortacılıkta risk değerlendirmesi yapılması, poliçe teklifinin oluşturulması, sigorta sözleşmesinden kaynaklanan hakların kullanılması ve yükümlülüklerin yerine getirilmesi, sigorta işlemleri ile bu kapsamdaki planlama ve istatistik çalışmalarının yapılması ve kişiye özel fırsatların geliştirilebilmesi için işlenmekte; aynı amaçlarla Sigortacılık Kanunu ve diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde yetkili acenteler, reasürörler, eksperler, asistans şirketleri, aktüerler, destek hizmet sağlayıcıları ve Kamu kurum ve kuruluşlarına aktarılabilmektedir. Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkumiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri özel nitelikli kişisel veridir. Özel nitelikli kişisel verilerden sağlık ve cinsel hayata ilişkin olanlar ancak onay verilmesi durumunda işlenebilmektedir. Sigorta kapsamına girecek veya giren kişilerin, bu verilerin işlenmesine onay vermesi halinde, risk değerlendirmesi yapılabilmesi ve tazminat başvurularının sonuçlandırılabilmesi amacıyla işlenmekte ve aynı amaçlarla sağlık bilgileri, sigortalılık kayıtları ve diğer bilgileri Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nden (SBGM), Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan, Sağlık Bakanlığı’ndan, sağlık kurum ve kuruluşlarından ve sigorta şirketlerinden edinilebilecek ve şirket nezdindeki bahse konu bilgi ve kayıtlar SBGM, sigorta şirketleri ve ilgili mevzuatta yetkilendirilen merciler ile paylaşılabilmektedir. Söz konusu kişisel veriler, elektronik ortamda otomatik yollar ile sözlü/yazılı şekilde otomatik olmayan yollar vasıtasıyla toplanmaktadır. Bu kişisel veriler işlemin niteliğine göre, Kanunun 5. maddesi kapsamında, “kanunlarda açıkça öngörülmesi”, “sigorta sözleşmesinin kurulmasıyla ve ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması sebebiyle gerekli olması”, “veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması”, “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” ve istisnai hallerde “ilgili kişinin açık rızasının olması” hukuki sebeplerine dayalı olarak işlenmektedir. Özel nitelikli kişisel veriler ise Kanunun 6. maddesi kapsamında, “ilgili kişinin açık rızasının olması” ve “kanunlarda açıkça öngörülmesi” hukuki sebeplerine dayalı olarak işlenmektedir. Kişisel veriler işlenme amacı dışında kullanılmamakta ve açık rıza yahut ilgili mevzuatta öngörülen bir diğer sebep olmaksızın 3. kişilere aktarılmamakta ve/veya ifşa edilmemektedir. İlgili kişinin, kişisel verilerin işlenmesi ile ilgili vermiş olduğu her türlü onaydan tamamen veya kısmen feragat etme hakkı bulunmaktadır. Bunun dışında ayrıca, kişisel verilerin işlenip işlenmediğini; işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme, hangi kişisel verilerin işlendiğini; işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını; yurtiçinde veya yurtdışında bilgilerin üçüncü kişilere aktarılıp aktarılmadığını ve aktarıldı ise bu üçüncü kişileri ya da kişi kategorilerini öğrenmek; kişisel verilerin eksik veya yanlış olması halinde bunların düzeltilmesini; değişmesi halinde güncellenmesini; işlemeyi gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerin silinmesi ya da yok edilmesini; düzeltme/silme/yok etme işlemlerinin, kişisel verilerin aktarıldığı 3. kişilere bildirilmesini talep etmek; işlenen kişisel verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhe bir sonucun ortaya çıkması durumunda buna itiraz etmek ve kişisel verilerin mevzuata aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğranılması halinde zararın giderilmesini talep etme hakkı bulunmaktadır. Konuyla ilgili detaylı bilgiye Anadolu Sigorta kurumsal web sitesinde yayımlanmış olan Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikasından erişebilirsiniz. GEZİNTİ TEKNELERİ SİGORTASI BİLGİLENDİRME FORMU 4
H. ŞİKAYET VE BİLGİ TALEPLERİ 1. Sigortaya ilişkin her türlü bilgi talepleri ve şikayetler için aşağıda yazılı adres ve telefonlara başvuruda bulunulabilir. Sigortacı, başvurunun kendisine ulaşmasından itibaren 15 işgünü içinde talepleri cevaplandırmak zorundadır. Adres : Dijital Sigortacılık ve Müşteri İletişim Müdürlüğü, Rüzgârlıbahçe Mah. Kavak Sok. No:31 34805 Kavacık/İSTANBUL Tel No : 0850 7 24 0850; Faks No: 0850 744 0 802 Web/Mobil/E-posta : http://www.anadolusigorta.com.tr "Talep ve Şikayetleriniz" formundan, "Sigortam Cepte" mobil uygulamasından veya bilgi@anadolusigorta.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz. Sigorta Ettirenin, Adı Soyadı ve imzası Sigortacı veya acentenin kaşesi ve yetkilinin imzası Tarih : ____/____/________ Tarih : ____/____/________ Bu bilgilendirme formundaki bilgiler, formun her iki tarafça imzalandığı gün itibarıyla geçerlidir. Sigorta ettiren tarafından imzalanan form, poliçeyi düzenleyen sigortacı/acenteye teslim edilmelidir.
ENSTİTÜ HIZBOTU KLOZLARI - 1/11/85 (Yardımcı tercüme metin) 1 ÖZEL KOÞULLAR VE AYRICA İSTİSNA EDİLEN RİSKLER 1. Bu sigorta kapsamındaki gemi sefere çıktıðında poliçeye ekli cetvelde(1) adı yazılı sigortalı veya diğer yetkili kiþi/kiþilerin gemide olması ve gemiyi denetim altında tutması bu sigortanın bir koþuludur. 2. Geminin 2.1. oturma, batma, denize gömülme veya kumsal yahut kıyı açığında demirli veya rıhtıma bağlı bırakılmıþ iken dalgaların gemi üzerinden aþması, dalgalar tarafından sürüklenmesi nedeniyle 2.2. yarıþa veya hız denemesine katılması yahut bunlarla ilgili herhangi denemeden doğan ıya veya hasarı yahut üçüncü kiþilere karþı sorumluluk ya da herhangi kurtarma hizmeti için tazminat talep edilemez. 3. Ayrıca, ve yukarıdan ihlal olmaksızın, aþağıdakiler neden olmadıkça motor ve bağlantıları, dümen, strat þaft veya pervane, elektrik donanımı, bataryalar ve bağlantılarının zıya veya hasarı için tazminat talep edilemez: 3.1. Ağır hava sonucu geminin denize gömülmesi. 3.2. Geminin oturması, batması, yakılması, yanması veya diğer gemi, rıhtım, iskele ile çatıþma veya teması. 3.3. Gemiden taþınması veya gemiye yerleþtirilmesi 3.4. Geminin tamamen çalınması, gemiye veya depo ya da onarım yerinde gemiye zorla girilerek hırsızlık 3.5. Gemiye güvenli olarak kitlenmiþ olması veya botlara olağan yöntemlere ek olarak hırsızlığa karþı cihaz ile güvenli bir þekilde kilitlenmesi koþuluyla dıþtan takma motorların çalınması 3.6. Kıyıdaki depo veya onarım yerinde yangın 3.7. Kötü niyetli hareketler 4. Ski veya su kayağı yapan her hangi kiþiye karþı yahut o çekilirken ya da çekilmeye hazırlanırken veya çekildikten sonra gemiye yahut kıyıya güvenli olarak ulaþana kadar olan sorumluluğu için tazminat talep edilemez. 5. Ski veya su kayağı yapanlardan baþka spor yahut etkinlik ile uğraþan her bir hangi kiþiye veya o çekilirken ya da çekilmeye hazırlanırken yahut çekildikten sonra gemiye veya kıyıya güvenli olarak ulaþana kadar olan sorumluluğu. 6. Eğer içten takma makine ile donatılmıþsa, geminin makine dairesi (makine bölümü) yakıt deposu (tank) yeri, mutfağı kendiliğinden çalıþan veya kumanda merkezinden denetlenen ve uygun monte edilmiþ ve etkin bir þekilde çalıþan yangın söndürme sistemi ile donatılmadıkça, yangın veya patlama nedeniyle ya da onlardan doğan herhangi tazminat için sorumluluk kabul edilemez. CL. 333 (1) Teklifname
ENSTİTÜ SAVAŞ VE GREV KLOZLARI - 1/11/85 (Yardımcı tercüme metin) 1 Bu sigorta İngiliz Yasa ve Uygulamasına bağlıdır. 1. TEHLİKELER Bu sigorta, her zaman burada gönderme yapılan istisnalara bağlı olarak, geminin (aşağıdakiler) nedeniyle uğradığı zıya veya hasarı kapsar: 1.1. Savaş, iç savaş, ihtilâl, ayaklanma, isyan veya bunlardan doğan iç kargaşa ya da üstün bir güç tarafından yahut bu güce karşı herhangi düşmanca hareket. 1.2. Zorla tutma (zapt), el koyma, tutuklama, engelleme veya alıkoyma ve bunların sonuçları veya bunlara teşebbüs. 1.3. Terk edilmiş mayın, torpido, bomba veya terk edilmiş diğer savaş silahları. 1.4. Grevciler, lokavt edilmiş çalışanlar veya iş karışıklıkları, gösteri yahut halk hareketlerine katılanlar. 1.5. Herhangi terörist veya kötü niyet yahut politik bir güdü ile hareket eden her hangi bir kişi. 1.6. Yargı kararıyla el koyma (müsadere) veya kamulaştırma Şu şartla ki; yukarıdaki 1. klozun kapsadığı tehlikelere karşı sigorta (1.4. klozu hariç) gemi denize indirilmeden önce veya karada taşınırken uygulanmayacaktır. 2. BİRLEŞTİRME 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12.1, 20, 21, 22 ve 23. maddeleri hariç Institute Yacht Clauses 1 /11 / 85 buradaki klozların hükümleriyle çelişmedikleri ölçüde bu sigorta ile birleştirilmiş sayılır ve şu şartla ki sigortalının aynı olaydan doğan bir kaza veya bir dizi kazadan yasal olarak sorumlu olduğu herhangi tazminat miktarı veya miktarları, bu sigortada bu amaçla bildirilen miktarla, eğer böyle bir miktar bildirilmemişse geminin sigorta bedeli ile sınırlı olur. 3. ALIKOYMA Gemi el konulma, zorla tutulma, tutuklanma, engellenme, alıkonulma, yargı kararıyla el konulma (müsadere) veya kamulaştırmaya konu olduğunda ve sigortalı, gemiyi serbestçe kullanma ve tasarruf hakkını sürekli olarak 12 ay kaybettiğinde, geminin hükmi tam zıya olup olmadığını belirlemek için herhangi geri alma olasılığı bulunmaksızın geminin sahipliğinden mahrum kalmış sayılacaktır. 4. İSTİSNALAR Bu sigorta 4.1. Aşağıdakilerden doğan zıya, hasar, sorumluluk veya masrafları kapsamaz: 4.1.1. Atomik veya nükleer bölünme ve/veya birleşme veya diğer benzer tepkime (reaksiyon) ve ışınetkin (radyoaktif) güç veya maddenin kullanıldığı herhangi savaş silahı, bundan böyle nükleer savaş silahı diye adlandırılacaktır. 4.1.2. İlan edilmiş olsun veya olmasın, aşağıdaki devletlerden herhangi (ikisi) arasında savaş çıkması: Birleşik İngiltere Krallığı, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği, Çin Halk Cumhuriyeti. 4.1.3. Devlet tarafından bedeli ödenerek el koyma veya öncelik hakkını kullanarak satın alma. 4.1.4. Gemi sahibinin ülkesi veya geminin kayıtlı olduğu ülkenin hükümeti ya da herhangi bir kamu yahut yerel yetkilisi tarafından veya bunların emriyle yapılan tutma, el koyma, tutuklama, engelleme, alıkoyma, yargı kararıyla el koyma (müsadere) veya kamulaştırma. 4.1.5. Karantina kuralları gereği veya gümrük ya da herhangi ticari kurala uyulmaması nedeniyle tutuklama, engelleme, alıkoyma, yargı kararıyla el koyma (müsadere) veya kamulaştırma. 4.1.6. Olağan adli işlem, teminat sağlamakta başarısızlık veya herhangi para cezasını ödememe yahut ceza veya herhangi mali neden. 4.1.7. Korsanlık (fakat bu istisna 1.4. klozu kapsamındaki güvenceyi etkilemeyecektir) 4.2. Institute Yacht Clauses 1/11/85’in kapsadığı veya onun 12. klozu olmasaydı tazmin edilebilecek zıya, hasar, sorumluluk veya masraf. 4.3. Gemi üzerine yapılan diğer herhangi sigorta gereği tazmin edilebilir veya bu sigorta olmasa bile tazmin edilebilecek herhangi tutar için tazminat. 4.4. 1974 York-Antwerp Kuralları gereği ilke olarak İngiliz yasa ve uygulamasına göre tazmin edilebilecekler hariç, gecikmeden doğan herhangi masrafa ilişkin tazminat. 5. SONA ERME 5.1. Bu sigorta ya sigortacılar ya da sigortalı tarafından 7 günlük not verilerek iptal edilebilir (Bu iptal, notun sigortacılar tarafından veya sigortacılara verildiği günün gece yarısından başlayan 7 günün sona ermesiyle geçerli olur.) Bununla beraber sigortacılar, iptal süresi sona ermeden önce, sigortalı ile sigortacılar arasında yeni prim ve /veya 2 koşullar ve/veya yükümler üzerinde anlaşmaya varılması koşuluyla, bu sigortayı yeniden yürürlüğe koymayı kabul ederler. 5.2. Böyle iptal notu verilmiş olsun veya olmasın bu sigorta aşağıdaki durumlarda KENDİLİĞİNDEN sona erer: 5.2.1. Kloz 4.1.1.’de tanımlanan herhangi bir nükleer savaş silahının, nerede veya ne zaman ya da gemi ile ilgili olsun yahut olmasın, düşmanca patlatılması halinde. 5.2.2. İlan edilmiş olsun veya olmasın aşağıdaki devletlerin herhangi (ikisi) arasında savaş çıkması halinde. Birleşik İngiltere Krallığı, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği, Çin Halk Cumhuriyeti 5.2.3. Devlet tarafından bedeli ödenerek mülkiyet veya kullanım için el koyması halinde. 5.3. İptal bildirimi veya Bu 5. klozun uygulanması nedeniyle sigortanın kendiliğinden sona ermesi ya da geminin satılması halinde, sigortalıya gün esasıyla net prim iadesi ödenebilecektir. Bu sigorta, sigortacılar tarafından kabul edildikten sonra ve öngörülen başlama tarihinden önce, yukarıdaki 5. kloz hükümleri gereği bu sigortayı kendiliğinden (otomatik olarak) sona erdirecek herhangi bir olayın meydana gelmesi halinde, hüküm ifade etmeyecektir.
anadolu sigorta konya
konya sigorta
sigorta konya
konya anadolu sigorta