Yurtdışı Eğitim Sigortası - Konya Sigorta




ANADOLU SİGORTA ACENTESİ KONYA SİGORTA ARACILIK HİZMETLERİ

Yurtdışı Eğitim Sigortası - Konya Sigorta

Sayın Sigortalımız,
Seyahatinizde Anadolu Sigorta güvencesini tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz. Seyahatiniz öncesinde karşılaşabileceğiniz sıkıntılara karşın sizleri bilgilendirmeyi ve satın almış olduğunuz Yurtdışı Eğitim Sigorta Poliçesi dahilinde yer alan hizmetleri size tekrar hatırlatmayı arzu ediyoruz. Lütfen bu sigorta poliçesi ile birlikte teminat altına alınan risklerinizin anlatıldığı kitapçığınızı, poliçenizi ve bilgilendirme formunuzu dikkatlice okuyunuz. Sigorta sözleşmesi çerçevesinde yararlanabileceğiniz teminatlar, satın almış olduğunuz ve poliçede belirtilmiş bulunan teminatlarla sınırlıdır. Size verilen bu ürün kitapçığında satın almış olmadığınız bazı teminatlara ilişkin açıklamalar da yer alıyor olabilir. Hangi teminatlardan yararlanma hakkına sahip olduğunuz hususunda ürün kitapçığı değil sadece poliçe esas tutulacaktır. Bu kitapçıkta kapsamı açıklanan yardım hizmetlerinin tamamı Şirketimiz adına Europ Assistance Türkiye Şirketi tarafından sağlanmaktadır. Sayılan hizmetlerden yararlanılabilmesi için 0850 7 24 0850 numaralı telefondan ulaşılması esastır. Bu kitapçığın son bölümünde ise Seyahat Sağlık Sigortası Genel Şartları ile satın almış olduğunuz Yurtdışı Eğitim Sigorta Poliçesi dahilinde Anadolu Sigorta tarafından isteğe bağlı olarak verilen ölüm ve sürekli sakatlık risklerine karşı teminat sağlayan Ferdi Kaza Sigortası uygulamalarına ilişkin Ferdi Kaza Sigortası Genel Şartları’nı bulabilirsiniz. Anadolu Sigorta güvencesini tercih etmiş olduğunuz için tekrar teşekkür eder, güvenli ve mutlu bir seyahat geçirmenizi dileriz. Saygılarımızla,
ANADOLU ANONİM TÜRK SİGORTA ŞİRKETİ

Dear Customer,
First of all we would like to thank you for choosing Anadolu Insurance Company. We would like to inform you about problems that may occur on your travel and we would also like to remind the scope of covers in the Education Abroad Insurance Policy that you have bought. Please carefully read your booklet, policy and information form informing you about the risks covered in the scope of this policy. The covers, which you can benefit in the scope of insurance agreement, is limited with the ones that you’ve bought and are stated in your policy. This product booklet should also have explanations related to some covers that your policy doesn’t include. The policy, not the product booklet, will be essential in respect of which covers you can benefit. The assistance services that are explained in this booklet are provided by Europ Assistance Türkiye, on behalf of Anadolu Insurance Company. In order to benefit from the services indicated, it is important to call operators, at +(90) 850 7 24 0850. In this booklet you may also find the General Terms and Conditions of Travel Health Insurance and the General Conditions of Personal Accident Insurance that are provided optionally in Education Abroad Insurance Policy by Anadolu Insurance Company against the risks of death and permanent disablement. Thank you again for choosing Anadolu Insurance Company and we wish you a safe, pleasant journey. Best Regards,
ANADOLU INSURANCE COMPANY
YURTDIŞI EĞİTİM SİGORTASI KİTAPÇIĞI İÇİNDEKİLER
YURTDIŞI EĞİTİM SİGORTASI SEYAHAT YARDIM PROGRAMI ................................................... 1 1.1. TANIMLAR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 1.2. KAPSAM. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 1.3. SİGORTANIN SÜRESİ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 2. SEYAHAT YARDIM PROGRAMI ................................................................................................2 2.1.
TEMİNAT AÇIKLAMALARI. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 2.1.1. Yurtdışında tıbbi tedavi teminatı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 2.1.2. Sigortalının seyahati veya nakli. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 2.1.3.
Taburcu olduktan sonra Daimi Ikametgah’a nakil. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 2.1.4.
Vefat eden sigortalının nakli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 2.1.5. Sigortalının aile üyelerinden birinin seyahati. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 2.1.6. Sigortalının aile üyelerinden birinin konaklaması. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2 2.1.7.
Yakın bir aile mensubunun ölümü sonrası meydana gelen seyahat masrafları. . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.1.8.
Bagajın bulunması ve sigortalıya ulaştırılması . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.1.9.
Tarifeli havayolu uçuşlarında kaybolan, zarar gören, çalınan bagaj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.1.10.
Gecikmeli bagaj. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.1.11.
Ceza davalarında kefalet. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.1.12. Yurtdışında nakit avans. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.1.13.
Acil mesajların iletilmesi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.1.14.
Pasaport veya bilet kaybı. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.1.15. Overbooking nedeniyle gecikme. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.2.
GENEL KOŞULLAR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 2.3. GENEL İSTİSNALAR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4 3. GENEL ŞARTLAR ....................................................................................................................6 3.1.
SEYAHAT SAĞLIK SİGORTASI GENEL ŞARTLARI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 3.2. FERDİ KAZA SİGORTASI GENEL ŞARTLARI. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 1. EDUCATION ABROAD INSURANCE TRAVEL ASSISTANCE PROGRAMME .................................. 13 1.1. DEFINITIONS. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 1.2. COVER. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 1.3. POLICY PERIOD. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 2. TRAVEL ASSISTANCE PROGRAMME ...................................................................................... 14 2.1.
THE EXPLANATION OF THE COVERS. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 2.1.1. Medical assistance due to injury or illness of the insured . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 2.1.2. Transportation in case of illness or injury to the insured. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 2.1.3. Transportation to the Usual Place of Residence after being discharged from hospital. . . . . . . . . 14 2.1.4.
Death of the Insured. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.5.
Travel over of one family member. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.6.
Stay over of one family member. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.7.
Travel costs incurred following death of a family member. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.8. Location and Transport of Luggage and Personal Effects. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.9. Luggage stolen, lost or damaged in scheduled airliner flights. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.10.
Delay of luggage in scheduled Airline Flights. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.11.
Surety in penal actions. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.12.
Cash advance . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.13.
Relay of urgent messages. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.14.
Loss of passport or ticket. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 2.1.15.
Travel delay as a result of “Over Booking” in means of transport. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 2.2. GENERAL CONDITIONS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 2.3. GENERAL EXCLUSIONS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 3. GENERAL CONDITIONS ......................................................................................................... 18 3.1.
GENERAL CONDITIONS OF TRAVEL HEALTH INSURANCE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 3.2.
GENERAL CONDITIONS OF PERSONAL ACCIDENT INSURANCE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
EDUCATION ABROAD INSURANCE BOOKLET TABLE OF CONTENTS 

YURTDIŞI EĞİTİM SİGORTASI SEYAHAT YARDIM PROGRAMI
• Teminatların tamamı, olayların poliçenin satın alınmasına sebep olan öğrenim amacıyla yapılan seyahat sırasında meydana gelmesi halinde, seçilen alternatif doğrultusunda Türkiye dışında Avrupa veya Türkiye dışında tüm dünyada geçerlidir. Teminat Türkiye gümrüğünden çıkış yapıldıktan sonra başlar ve poliçenin süresi devam etse bile Türkiye gümrüğünden giriş yapıldıktan sonra otomatik olarak sona erer. • Yaralanma veya hastalık nedeniyle tıbbi tedavi, sigortalının nakli, taburcu oluşu takiben sigortalının daimi ikametgahına nakli ve vefat eden sigortalının nakli teminatları için toplam azami limit, seçilen alternatif doğrultusunda 30.000 Euro veya 50.000 Euro ile sınırlıdır. Bu teminatlar dışındaki diğer teminatlar için özet tablodaki limitler ve teminat açıklamaları çerçevesinde hizmet verilecektir. • Yaralanma veya hastalık nedeniyle tıbbi tedavi, sigortalının nakli, taburcu oluşu takiben sigortalının daimi ikametgahına nakli ve vefat eden sigortalının nakli teminatları için 75 Euro muafiyet uygulanacaktır. Sigortalı poliçe kapsamındaki hizmetlerden yararlanmak istediğinde; ilk 75 Euro’luk kısım Sigortalı tarafından karşılanacak olup, aşan kısım limit dahilinde Şirket tarafından karşılanacaktır. • Seçilen süre alternatifine ve ödenen prime göre teminattan faydalanma süresi 1 hafta/2 hafta/1 ay/2 ay/3 ay/6 ay/9 ay/12 ay süre ile geçerli olacaktır. • Yurtdışı Eğitim Sigortası poliçesi satın alan kişi Türkiye gümrüğünden çıkış yapmadan önce, yetkili makamlar tarafından vize verilmemesi; eğitim programının iptal olması veya seyahate engel bir durum söz konusu olması nedeniyle seyahate çıkamaması durumunda poliçeyi iptal ettirerek, ödediği sigorta primini geri alabilecektir. 1.1. TANIMLAR Sigortalı Kişi: Bu sözleşmenin geçerlilik tarihleri arasında seyahat yardım paketini satın alarak adına poliçe kesilen, öğrenim amacıyla yurtdışında seyahat eden ve seyahate çıkmadan önce Europ Assistance Türkiye’ye bildirilen kişidir. Şirket: Europ Assistance Türkiye. Hastalık: Sigortalı’nın sağlık durumunda poliçenin geçerlilik süresi içinde meydana gelen yasal yetkiye sahip bir doktor tarafından tanı konmuş ve teyit edilmiş ve aşağıdaki iki gruptan birine girmeyen bir değişiklik ve genel istisnalarda yer almayan bir hastalık. - Doğuştan Varolan Hastalık: Kalıtsal faktörlerin veya gebelik sırasında edinilmiş şikayetlerin sonucu olarak doğum esnasında mevcut olan hastalık. - Önceden Varolan Hastalık: Sigortalının sigorta yaptırmadan önce mevcut olan bir hastalığı. Ciddi Hastalık: Sigortalının sağlık durumunda, hastaneye yatırılmasını gerektiren ve Şirket’in tıbbi ekibinin görüşüne göre sigortalının seyahatine devam etmesini engelleyen veya ölüm tehlikesinin söz konusu olduğu bir hastalık. Yaralanma: Poliçenin geçerlilik tarihleri arasında sigortalının isteği dışında ani ve şiddetli dışarıdan kaynaklanan bir neden sonucunda meydana gelen bir sağlık sorunu. Ciddi Yaralanma: Şirket’in tıbbi ekibinin görüşüne göre sigortalının seyahatine devam etmesini engelleyen veya ölüm tehlikesinin söz konusu olduğu bir kaza sonucu yaralanma. Daimi Ikamet Ülkesi: Poliçenin düzenlendiği ülke anlamındadır. (Türkiye Cumhuriyeti) Daimi Ikametgah: Sigortalı kişinin Daimi Ikamet Ülkesi’nde bulunan sürekli ikamet adresi anlamındadır. Yaralanma veya hastalık nedeniyle tıbbi tedavi Seçilen alternatif doğrultusunda maksimum 30.000 Euro veya 50.000 Euro (75 Euro muafiyet ile) Yaralanma veya hastalık nedeniyle sigortalının nakli Taburcu olduktan sonra Daimi İkametgah’a nakil Vefat eden sigortalının nakli Sigortalıya yapılacak tedavi nedeniyle aile üyelerinden birinin seyahati Sınırsız Sigortalıya yapılacak tedavi nedeniyle aile üyelerinden birinin konaklaması 150 Euro - en fazla 4 gün Aile üyelerinden birinin ölümü nedeniyle yolculuğun durdurulması sonucu geri dönüş seyahati Sınırsız Bagajın bulunması ve sigortalıya ulaştırılması Sınırsız Tarifeli bagaj kaybı, zarar görmesi, çalınması 300 Euro Gecikmeli bagaj 100 Euro Ceza davalarında kefalet (Borç olarak) 5.000 Euro Yurtdışında nakit avans (Borç olarak) 1.500 Euro Acil mesajların iletilmesi Sınırsız Pasaport veya bilet kaybı 200 Euro Overbooking nedeniyle gecikme 150 Euro 2 Süre ve Geçerlilik: Belirtilen süre alternatiflerine göre seyahat başlangıç ve bitiş tarihleri ile birlikte gidilecek ülkenin de önceden Şirket’e bildirildiği programlı yurtdışı eğitim seyahatleri için geçerlidir. Coğrafi Saha: Türkiye dışında, Alternatif I : Avrupa ülkelerinde (KKTC hariç) Alternatif II : Dünya ülkelerinde geçerlidir. 1.2. KAPSAM • Yurtdışında bir eğitim seyahati sırasında meydana gelen öngörülemeyen bir olay sonucunda, olayın coğrafi sınırların ve seyahat öncesi Şirket’e bildirilen seyahat süresi dışında meydana gelmemesi kaydıyla, Şirket, Sigortalı’ya, bu Poliçe’nin “Teminatlar” adı altında belirtilen yardımları derhal sağlayacaktır. Bu poliçenin kapsamı, seyahat öncesi Şirket’e bildirilen poliçenin satın alınmasına sebep olan eğitim seyahatin süresinin sona ermesi ve/veya Sigortalı Kişi’nin Daimi Ikamet Ülkesi’ne kesin dönüş yapması ve/veya poliçenin geçerlilik süresinin sona ermesi (Hangisi daha kısa ise) halinde geçerliliğini yitirecektir. 1.3. SİGORTANIN SÜRESİ Sigortanın süresi, eğitim amacıyla yurt dışına yapılan seyahatler için ülkemiz sınırlarından çıkıldığının pasaportla tespit edildiği an başlar, ülkemiz sınırlarına girildiğinin pasaportla tespit edildiği an sona erer. 2. SEYAHAT YARDIM PROGRAMI 2.1. TEMİNAT AÇIKLAMALARI Aşağıdaki teminatların tamamı, olayların poliçenin satın alınmasına sebep olan seyahat sırasında meydana gelmesi halinde, Sigortalı öğrenim amacıyla Türkiye dışında, seçilen alternatif doğrultusunda, Alternatif I veya Alternatif II kapsamında bulunan ülkelerde ise, geçerli olacaktır. Yaralanma veya hastalık nedeniyle tıbbi tedavi, sigortalının nakli, taburcu oluşu takiben sigortalının daimi ikametgahına nakli ve vefat eden sigortalının nakli teminatları için 75 Euro muafiyet uygulanacaktır. Sigortalı poliçe kapsamındaki hizmetlerden yararlanmak istediğinde; ilk 75 Euro’luk kısım Sigortalı tarafından karşılanacak olup, aşan kısım limit dahilinde Şirket tarafından karşılanacaktır. Yaralanma veya hastalık nedeniyle tıbbi tedavi, sigortalının nakli, taburcu oluşu takiben, sigortalının daimi ikametgahına nakli ve vefat eden sigortalının nakli teminatları için toplam azami limit, seçilen alternatif doğrultusunda, 30.000 Euro veya 50.000 Euro ile sınırlıdır. Bu teminatlar dışındaki diğer teminatlar için özet tablodaki limitler ve teminat açıklamaları çerçevesinde hizmet verilecektir. 2.1.1. Yurtdışında tıbbi tedavi teminatı Sigortalının, bu poliçe kapsamında aniden hastalanması veya yaralanması durumunda, Şirket; hastane, ameliyat ve tedavi masrafları ile ilgili doktorun yazdığı ilaçların masraflarını ödeyecektir. Acil diş tedavi giderleri de 60 Euro’ya kadar karşılanacaktır. 2.1.2. Sigortalının seyahati veya nakli Sigortalının bu poliçe kapsamında aniden hastalanması veya yaralanması durumunda, Şirket sigortalıyı ambulans veya refakatçi doktor ve Şirket’in doktoru tarafından en uygun kabul edilen herhangi bir nakil aracıyla uygun olan en yakın tıbbi merkeze veya bir tıbbi merkezden diğerine nakli için gerekli giderleri karşılayacaktır. Bir tıbbi merkezden diğer bir tıbbi merkeze nakil, ancak, bulunulan tıbbi merkezde hastaya yapılacak tedavi için gerekli donanım ve tıbbi ekip yoksa sağlanacaktır. Naklin yapılabilmesi için, tedavi eden doktorun düzenleyeceği tıbbi rapor gerekmektedir. Hava ambulans hizmetine ancak Şirket doktoru karar verebilir. Hava ambulansı hizmetinde Avrupa dışındaki ülkeler tamamen kapsam dışındadır. 2.1.3. Taburcu olduktan sonra Daimi Ikametgah’a nakil Sigortalının bu poliçe kapsamındaki ciddi hastalık veya ciddi yaralanma sonucu tıbbi bir merkezde yatarak operasyon gerektiren tedavisinin sona ermesini takiben taburcu olması durumunda, seyahate devam edemeyeceğine ve Daimi Ikametgah’a dönüş için sigortalının asıl seyahat için kullanmış olduğu taşıma aracını kullanamayacağına Şirket doktoru tarafından karar verilirse, Şirket, sigortalıyı ambulans veya refakatçi doktor ve Şirket’in doktoru tarafından en uygun kabul edilen herhangi bir nakil aracıyla Daimi Ikametgah’a nakli için gerekli giderleri karşılayacaktır. Naklin yapılabilmesi için, tedavi eden doktorun düzenleyeceği tıbbi rapor gerekmektedir. 2.1.4. Vefat eden sigortalının nakli Sigortalının bu poliçe kapsamında aniden hastalanması veya yaralanması sonucu vefatı halinde, Şirket cenazenin defnedilmesi için Daimi Ikamet Ülkesi’ndeki defin yerine naklini organize edecektir. Cenaze töreni ve defin masrafları kapsam dışındadır. 2.1.5. Sigortalının aile üyelerinden birinin seyahati Şirket, sigortalının poliçe kapsamındaki nedenlerden dolayı hastalanması veya yaralanması durumunda 5 günden fazla hastanede kalması gerektiğinde, bir aile üyesi için yurtdışında hastanenin bulunduğu yere seyahat masraflarını sınırsız olarak karşılayacaktır. 2.1.6. Sigortalının aile üyelerinden birinin konaklaması Şirket, sigortalının poliçe kapsamındaki nedenlerden dolayı hastalanması veya yaralanması durumunda 5 günden fazla hastanede kalması gerektiğinde, bir aile üyesi için yurtdışında hastanenin bulunduğu yerde en fazla 4 günle sınırlı olmak üzere, günlük azami 150 Euro‘ya kadar konaklama masraflarını (Standart oda+kahvaltı) karşılayacaktır. 3 2.1.7. Yakın bir aile mensubunun ölümü sonrası meydana gelen seyahat masrafları Sigortalı, yakın bir aile mensubunun (eşi, çocukları, ebeveyni) Daimi Ikamet Yeri’nde ölümü nedeniyle seyahatini yarıda kesmek zorunda kaldığında, Şirket, sigortalının Daimi Ikametgah Ülkesi’ne dönüşünü organize edecektir. Vefat ile ilgili yetkili mercilerden alınmış evrakların Europ Assistance Türkiye’ye ibraz edilmesi gereklidir. Bu menfaat, sadece, sigortalının asıl seyahat için kullanmış olduğu taşıma araçlarını kullanamadığında mümkündür. 2.1.8. Bagajın bulunması ve sigortalıya ulaştırılması Şirket, raporların hazırlanmasında sigortalıya yardım sağlayacak ve tarifeli uçuşlarda kaybolan bagajların bulunması için gereken görüşmelerde ona tavsiyelerde bulunacak veya yardımcı olacaktır. Bagajın bulunması halinde, Şirket söz konusu bagajı Daimi Ikametgah’a veya seyahat için tasarlanan varış yerine gönderecektir. 2.1.9. Tarifeli havayolu uçuşlarında kaybolan, zarar gören, çalınan bagaj Tarifeli uçuşlarda bagajın kaybolması, çalınması veya zarar görmesi halinde Havayolu Şirketi’nce belirlenen süre içerisinde (Minimum 21 gün) bulunamaması durumunda havayolunun kayıp, zarar ya da çalınma raporu şartı ile Şirket, sigortalıya 300 Euro limit dahilinde ödeme yapacaktır. Şirket tarafından ödenecek tazminat tutarı, sorumlu havayolu şirketinin ödemiş olduğu tazminat tutarı ile gecikmeli bagaj maddesi doğrultusunda sigortalıya bir ödeme yapılmışsa bu tutar toplamının, sigortalının bildirdiği hasar bedelinden düşülmesi sonucu belirlenecektir. Sigortalı, bagaj içeriğinin listesini, tahmini fiyat ve alış tarihlerini, havayolu şirketinden alınan tazminat ödeme belgesini ibraz etmekle yükümlüdür. Para, mücevher, kredi kartı ve herhangi bir doküman bu teminatın kapsamı dışındadır. 2.1.10. Gecikmeli bagaj Tarifeli uçuşlarda bagajın kaybolup, varışı müteakip 24 saat içerisinde bulunamaması halinde havayolunun kayıp raporu şartı ile Şirket, sigortalıya acil kişisel ihtiyaçlarını karşılaması için yapmış olduğu masrafların orjinal faturalarını Şirket’e göndermesi koşuluyla 100 Euro limit dahilinde ödeme yapacaktır. 2.1.11. Ceza davalarında kefalet Şirket, yurtdışındaki mahkemelerde Sigortalının ceza davalarındaki yasal masraf ve giderlerin ödenmesini garanti etmek için Sigortalıdan talep edilen mali kefalet ücretini, yetkili mercilere yatıracaktır. Bu tutar müşteriye verilmeden önce sigortalının yetkilendirdiği bir kişinin bu tutarı Europ Assistance Türkiye’ye ödemesi veya bir belge ile garanti etmesi gereklidir. Bu menfaat kapsamındaki azami tutar 5.000 Euro’dur. (Borç olarak) Sigortalı, 13.madde çerçevesinde yapılan ödemeleri 15 gün içinde iade etmekle yükümlüdür. 2.1.12. Yurtdışında nakit avans Cüzdan, kredi kartı, bagaj kaybı veya çalınması, beklenmeyen hastalık ve kaza gibi durumlarda Sigortalı’nın ilk acil ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için 1.500 Euro limit dahilinde borç olarak nakit avans verilecektir. Bu tutar Sigortalı’ya verilmeden önce Sigortalı’nın yetkilendirdiği bir kişinin bu tutarı Şirket’e ödemesi veya bir belge ile garanti etmesi gereklidir. Sigortalı, her durumda yetkili mercilerden acil durumla ilgili onaylı bir rapor sağlamalıdır. 2.1.13. Acil mesajların iletilmesi Sigortalının talebi üzerine Şirket, yukarıdaki tüm maddeler kapsamındaki konularla ilgili olarak acil veya gerekli mesajların iletilmesini sağlayacaktır. 2.1.14. Pasaport veya bilet kaybı Sigortalı yurtdışındayken pasaport veya Türkiye’ye dönüş tarifeli uçak biletinin kaybolması durumunda, Şirket, Sigortalı’nın geçici bir pasaport çıkartabilmesi için gitmesi gereken en yakın resmi kuruma (Konsolosluk, Büyükelçilik), veya yeni bir uçak bileti alabilmesi için gitmesi gereken en yakın turizm acentesi veya havayolları ofisine, yeni belgeyi teslim alıncaya kadar oluşabilecek ulaşım (Ilgili kuruma gidiş-dönüş) masraflarını 200 Euro limite kadar karşılayacaktır. Bu teminatın geçerli olabilmesi için Sigortalı, Şirket tarafından talep edilen, ilgili resmi kurumdan alması gereken kayıp belgelerini Şirket’e ibraz etmekle yükümlüdür. Kaybolan belgenin yenilenmesi ile ilgili oluşabilecek masraflar Sigortalı tarafından karşılanacaktır. 2.1.15. Overbooking nedeniyle gecikme Sigortalı’nın seyahat edeceği tarifeli yurtdışı uçak seferlerinde havayolu şirketi uçaktaki yerlerden fazla satış yaptıysa, Sigortalı’nın seyahate çıkışı 6 saatten fazla gecikirse, orjinal faturaların gönderilmesi koşuluyla ilk acil masrafların karşılanması amacıyla Şirket Sigortalı’ya 150 Euro limite kadar ödeme yapacaktır. 2.2. GENEL KOŞULLAR 1. Herhangi bir talep halinde sigortacının tazminatı ödeme sorumluluğu ile sigortalının tazminat talep hakkı, bu Poliçe’nin koşullarına uymalarına bağlıdır, 2. Bu Poliçe kapsamındaki talebi için sigortalı; a. Zararı asgariye indirmek için tüm makul tedbirleri alacaktır. b. Istenen menfaatleri belirten talebi bildirmek için Şirket’e en kısa zamanda telefon edecektir. c. Şirket’e hizmetin tam olarak verilebilmesi için gerekli tüm bilgi ve belgeleri (hastane raporu, reçeteler, medikal tetkik raporları, makbuzlar, faturalar v.b.) serbest olarak temin edecektir. d. Hiçbir ödeme, taahhüt, teklif veya sorumluluk kabulünde bulunmayacaktır. 4 3. Sigortalı yine de, Daimi Ikamet Ülkesi’ndeki Sosyal Sigortalar Sistemine göre, veya eğer söz konusu ise bu organizasyonların veya kurumların yerini alan özel sistemlere göre hak talebinde bulunmak zorundadır, ve bu teminat tahtında hak kazandığı tutarları Şirkete geri ödemekle yükümlüdür. 4. Elle, bedenen ve devamlı olarak makine ile çalışan kişilerin iş seyahatleri kapsam dışında olacaktır. Bu şekilde çalışan kişilerin iş konularında faaliyet göstermeksizin yapacakları turistik ve eğitim amaçlı seyahatler teminat kapsamında olacaktır. 5. Fikren ve elle çalışıp 4. maddede sayılan meslek gruplarına ait iş sahalarında ve tehlikeli kabul edilen bölgelerde görevli olanlar teminat kapsamı dışında olacaktır. (Örn. Inşaat şantiyesinde veya sahasında çalışan mühendis ve muhasebeciler) 6. Şirket’in bu poliçede özel olarak öngörülen menfaatlerden herhangi birini mücbir sebepler nedeniyle yerine getirememesi durumunda Şirket sorumlu tutulmayacaktır. 7. Hastalık veya yaralanma durumunda Sigortalı, tedavi eden doktorları hasta bilgilerini gizli tutma yükümlülüğünden muaf tutacak ve tüm kanıtları ve bilgileri Şirket’e vermeye yetkili kılacaktır. Eğer gerekliyse Sigortalı’nın hastalık veya yaralanmadan önceki sağlık bilgileri de dahil olmak üzere, tüm tıbbi dokümantasyona Şirket’in doktorlarına serbestçe erişimi garanti edilecektir. 8. Şirketin doktorlarının Sigortalıyı serbestçe muayene edebilmeleri gerekmektedir. Bunun Sigortalı tarafından reddedilmesi halinde Şirket hizmeti organize etmekten ve masrafları karşılamaktan sorumlu olmayacaktır. 2.3. GENEL İSTİSNALAR 1. Şirket, Poliçe döneminin sona ermesinden sonra hiçbir yardım konusunda sorumlu olmayacaktır. Hastalığın veya yaralanmanın, poliçe döneminin içerisinde, yurtdışında yapılan bir seyahat sırasında ortaya çıkması halinde, sağlanan menfaatler, poliçe döneminin sona ermesine ya da Sigortalı’nın Daimi Ikamet Ülkesi’ne ait gümrük kapısından girişine kadar (hangisi daha önceyse) sürdürülecektir ve yapılan giderler maksimum teminat tutarını aşmayacaktır. 2. Şirket’in, dolaylı ya da dolaysız olarak aşağıdaki durumlardan meydana gelebilecek vakalarda hiçbir hizmet verme yükümlülüğü olmayacaktır: • Bu Poliçe kapsamında talepte bulunan Sigortalı veya herhangi bir başka kişinin hileli ve kasıtlı hareketleri, • Bu poliçe kapsamındaki herhangi bir hizmetin verilmesi esnasında, dolaylı veya dolaysız meydana gelebilecek ve poliçenin kapsamında olmayan her türlü maddi/bedeni zarar, • Sel, seylap deprem, volkanik patlamalar, heyelan, fırtına, yıldırım ve meteor düşmesi gibi doğal afetler sonucu ortaya çıkan zararlar, • Harp veya harp niteliğindeki harekat, ihtilal, isyan, ayaklanma ve bunlardan doğan iç kargaşalıklar, • Silahlı kuvvetler veya güvenlik kuvvetleri veya örgütlerinin harekatı, • 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununda belirtilen terör eylemleri ve sabotaj ile bunları önlemek ve etkilerini azaltmak amacıyla yetkili organlar tarafından yapılan müdahaleler, • Nükleer rizikolar veya nükleer, biyolojik ve kimyasal silah kullanımı veya nükleer, biyolojik ve kimyasal maddelerin açığa çıkmasına neden olacak her türlü saldırı ve sabotaj, • Tehlikede bulunan kişileri ve malları kurtarmak hali müstesna, sigortalının kendisini bile bile ağır bir tehlikeye maruz bırakacak hareketlerde bulunması, • Ambalajı yeterli olmayan, etiketi bulunmayan, kırılan veya bozulan ürünler içeren bagajlar, • Tıbbi reçete dışında alınan alkol, ilaçlar, zehirli maddeler uyuşturucular veya tıbbi ürünlerin gönüllü tüketimi ile ortaya çıkan hastalıklar veya patolojik durumlar, • Doğuştan olan hastalıklar (Gebelik esnasında oluşan veya genetik faktörlerden kaynaklanan hastalıklar), • Gebelikten veya doğumdan kaynaklanan durumlar veya bunların komplikasyonları veya gebeliğin kendi isteğiyle sona erdirilmesi, (Sigortalı hamile kadının 38 yaşından küçük olması ve hamileliğin 30. haftasının tamamlanmamış olması şartıyla hamilelikte akut bir komplikasyon sonucu doğrudan anne ve/veya çocuğun yaşamını kurtarmak amacıyla alınacak tıbbi önlemlerin masrafları kapsam içindedir), adet dönemi rahatsızlıkları, doğum kontrolü uygulamaları, • Akut olmayan diş tedavileri, • Rehabilitasyon tedavileri ve fizyoterapi, alternatif ve tamamlayıcı tıp tedavileri (masaj, homeopati, akupunktur v.b) • Estetik amaçlı yapılan her türlü tedavi, kozmetik amaçlı uygulamalar ve bunlara bağlı gelişen rahatsızlıklar, • Sigorta tarihinden önceki altı ay içinde tedavi veya diş hekimi yardımı gerektiren hastalıklar (tıbbi yardımın hayat kurtarmayla, akut ağrıyla veya uzun süreli yetersizliği önlemek amacıyla yapılan zorunlu tıbbi müdahaleyle ilgili olması halinde bu istisna uygulanmayacaktır), • 60 Euro’nun üzerindeki diş tedavi giderleri, • Protezler, kontakt lens, ortopedik materyaller veya ortezler ve kemik birleştirme materyalleri, gözlükler, suni organlar, • Hastanede TV seti, telefon, klima, kuaför, masaj, güzellik uzmanı gibi ek konfor sağlanması, • Hastaneye yatırılma nedeni olan hastalık dışındaki bir hastalığın tedavisi, 5 • Amacı tıbbi tedaviye yönelik gerçekleştirilen seyahatler, • Hastalık veya kazayla ilişkili olmayan tıbbi danışma ve tedavi, • Ehliyetli bir hekim tarafından bu seyahatin tıbbi nedenlerle yasaklanmış olması, • Koruyucu aşılar, profilaktik amaçlı tedaviler ve uygulamalar, • Hekim dışındaki kişilerce uygulanan tedaviler, • Yerinde tedavi edilebilecek bir hastalık veya kaza nedeniyle tıbbi nakil veya ülkesine geri dönme, • Akıl hastalıkları ve bunlara bağlı olarak gelişen yaralanma, bedensel hastalıklar, intihar ve girişimleri, • Poliçenin geçerlilik tarihleri arasında, öncesinde tanısı konmuş olsun veya olmasın, varolduğu yetkili bir doktor tarafından poliçe başlangıç tarihinden sonra tespit edilen tıbbi bir durum veya bu duruma bağlı olarak ortaya çıkan akut kriz, • Kronik hastalıklar ve bazı özel hastalıklar (Cinsel yolla bulaşan hastalıklar, HIV enfeksiyonu, her türlü malign hastalıklar, tbc, sarkoidoz, multipl skleroz, salgın hastalıklar) • Aşağıdaki sporların yapılması: hangi türden olursa olsun araba yarışları veya motosiklet yarışları, av faaliyetleri, yapay akciğer kullanarak su altı dalışları, umumi yolcu taşımacılığı yapmak amacıyla tasarlanmamış deniz araçlarıyla uluslararası sularda dolaşma, binicilik, dağcılık, atış talimleri, boks, ne türden olursa olsun güreş sporları, dövüşme sanatları, paraşütçülük, sıcak hava balonculuğu, serbest düşme, yamaç paraşütü ve genel olarak tehlikeli olduğu bilinen her türlü spor veya eğlence faaliyeti. • Sigortalı’nın yarışlara, sportif faaliyetlere ve hazırlama veya eğitim testlerine katılmasının sonucunda meydana gelen durumlar, • Spor federasyonları veya benzeri organizasyonlar tarafından düzenlenen yarışlara veya turnuvalara katılma, • Bununla ilgili bir surprim ödenmediği sürece kayak ve snowboard, • Yolcu taşıma yetkisine sahip olmayan bir hava taşıtının ve helikopterlerin bir yolcu veya mürettebat sıfatıyla kullanılması, motorsiklet kullanımı, • Suç hareketleri veya bir suça iştirak sonucu gelişen yaralanma ve hastalıklar, bahisler, • Dağ, deniz, çöl, kanyon ve mağaralardaki insanların kurtarılması, • Bir aracın sürücü belgesi olmaksızın kullanılması veya sürücü belgesi bulunmayan bir kişiye devredilmesi sonucunda Sigortalının maruz kalabileceği bedensel yaralanmalar, • 65 yaş ve üstü kişiler. 3. Avrupa dışındaki ülkelerden hava ambulansı ile tıbbi nakil. 4. Şirket, aşağıdaki masraflardan sorumlu olmayacaktır: • Şirket yetki vermeden, Sigortalı tarafından veya onun adına düzenlenmiş her türlü yardım faaliyeti ve masrafları. (Şirket’in onayını alabilmek amacıyla Şirket’e ulaşılamaması durumunda, Sigortalı kendisine en yakın acil tıbbi merkeze gidebilir. Bu durumda, Sigortalı’nın mümkün olan en kısa sürede ve her durumda azami 24 saat içinde aldığı hizmetler ile ilgili bilgi ve durumunu Şirket’e bildirmesi gerekmektedir. Sigortalı olayı gösteren orjinal belge ve makbuzları Şirket’e ibraz etmekle yükümlüdür. Sigortalı’nın genel şartlar ve istisnalar çerçevesinde hareket etmemesi halinde, acil durum için yaptığı hiçbir masraf kendisine geri ödenmeyecektir.) • Poliçenin coğrafi limitleri dışında, seyahat sona erdikten sonra ve Sigortalı Daimi Ikamet Ülkesi’ne döndükten sonra oluşan masraflar. • Daimi Ikamet Ülkesi’ne herhangi bir yardım hizmeti. • Rapor/belge gerektiren teminatlar için gerekli evraklar verilmediği takdirde.
konya sigorta aracılık hizmetleri
konya sigorta 
sigorta konya
konya sigorta acenteleri
sigorta sorgulama
konya sigorta şirketleri
 

Çözüm Ortaklarımız

Sektörde 25. Yılımızı Sizlerle Birlikte Kutlamaktan Gurur Duyuyoruz

HIZLI TEKLİF AL
X

ANINDA TEKLİF AL

Size özel teklif hazırlayabilmemiz için hizmetinizi berlirleyip formu eksiksiz doldurunuz...

  • ?