Kurumsal Ürünler Groupama Sigorta
İşyeri
Groupama Sigorta, uygun teminat, ödeme kolaylığı ve alternatif ürünlerle Kobi’lerin yanında!
Kobi Grubu Paketi, kısıtlı sermayeleri ile ülke ekonomisine büyük değer katan Kobi işletmelerini, karşılaşabilecekleri risklere karşı güvence altına alır.
BİZİMLE İLETİŞİME GEÇİN
Sorumluluk
İşletmenizin sorumluluklarının farkındayız. Groupama olarak kanunlar tarafından zorunlu tutulan sorumluluk poliçelerimizle sizleri güvencemiz altına alıyoruz.
Teminatlar
Tehlikeli Maddeler ve Tehlikeli Atık Zorunlu Mali Sorumluluk
Tehlikeli Maddeler ve Tehlikeli Atık Zorunlu Mali Sorumluluk ile yanıcı, parlayıcı ve yakıcı maddeleri üreten, kullanan, depolayan, nakleden veya satışını yapan işletmelerin mesleki faaliyetleri nedeniyle, kusurlu olsun olmasın üçüncü kişilere verecekleri bedeni ve maddi zararlara karşı sorumluluklar güvencemiz altında.
Tüpgaz Zorunlu Sorumluluk
Tüpgaz Zorunlu Sorumluluk ile likit petrol gazı (LPG) tüpleyen firmalara ait tüplerin kullanılmak üzere tüketiciler tarafından bulunduruldukları yerlerde patlaması, gaz kaçırması, yangın çıkarması sonucunda üretici firmaların kusuru olsun olmasın üçüncü kişilere verecekleri bedensel ve maddi zararlara karşı sorumluluklar güvencemiz altında. Likit petrol gazını (LPG) depolayan, dolum yapan, taşıyan, bayileri aracılığıyla veya doğrudan satışını yapan LPG dağıtım şirketleri, Tehlikeli Maddeler Sorumluluk Sigortası’na ek Tüpgaz Zorunlu Sorumluluk Sigortası’nı yaptırmak zorundadırlar.
Özel Güvenlik Zorunlu Mali Sorumluluk
Özel Güvenlik Zorunlu Mali Sorumluluk ile 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetleri Kanunu’na istinaden istihdam edilen özel güvenlik görevlilerinin, özel güvenlik hizmetine dair mevzuat çerçevesindeki görevlerini yerine getirmeleri sırasında üçüncü şahıslara verecekleri zararlar güvencemiz altında.
Kıyı Tesisleri Deniz Kirliliği Zorunlu Mali Sorumluluk
Kıyı Tesisleri Deniz Kirliliği Zorunlu Mali Sorumluluk ile sigortacının kıyı tesisinden kaynaklanan olay sonucunda Türkiye'nin iç suları, karasuları, kıta sahanlığı ve münhasır ekonomik bölgesinden oluşan deniz yetki alanlarında ortaya çıkan kirlenmenin veya kirlenme tehlikesinin neden olduğu;
- Temizleme masrafları,
- Toplanan atıkların masrafları,
- Özel mallarda meydana gelecek maddi hasar tazminatları,
- Üçüncü şahısların yaralanması ve ölümünden kaynaklanan zararlar,
- Vefat ve sakatlık tazminatları,
- Tedavi giderleri,
- Dava masrafları ve avukatlık giderlerinden doğan maddi zararlar güvencemiz altında!
Kurumsal Ürünler
Grup Hayat Sigortası, çalışanlarınızı ve ailelerini güvence altına alıyor.
18-65 yaş arasındaki tüm çalışanlarınız için Grup Hayat Sigortası yaptırın, olası risklere karşı hem çalışanlarınızı hem de ailelerini güvence altına alın.
Grup Hayat Sigortası, en az 10 çalışanın bir araya gelmesiyle oluşturulur.
Teminatlar
Vefat teminatı: Vefat durumunda, çalışanlarınızın ailelerine yapılacak ödemeler teminatımız altında.
Poliçe dâhilinde vefat teminatına ek; Kaza Sonucu Vefat, Hastalık Sonucu Maluliyet, Kaza Sonucu Maluliyet, Kaza Sonucu Tedavi Masrafları, Tehlikeli Hastalıklar ve Kaza Sonucu Gündelik İş Göremezlik teminatları da alınabilir.
65 yaşını geçen sigortalıların Kaza Sonucu Vefat ve Kaza Sonucu Daimi Sakatlık teminatları ek primle 75 yaşına kadar devam ettirilir. 65 yaşından büyüklere Sürekli Sakatlık Teminatı, Kaza Sonucu Gündelik İş Göremezlik ve Kaza Sonucu Tedavi teminatı verilemez.
Grup Hayat Sigortası süresi 1 yıldır. İsteğe bağlı olarak her yıl yenilenebilir.
Kaza
Grup Kaza Sigortası, çalışanlarınızın hayat standartlarını korumayı amaçlıyor.
18-65 yaş arasındaki tüm çalışanlarınız için Grup Kaza Sigortası yaptırın, çalışanlarınızın hayat standartlarını korumaya yardımcı olun.
Grup Kaza Sigortası, en az 10 çalışanın bir araya gelmesiyle oluşturulur.
Teminatlar
Kaza sonucu vefat teminatı: Kaza sonucu vefat durumunda, çalışanlarınızın ailelerine yapılacak ödemeler teminatımız altında.
Kaza sonucu sakatlık teminatı: Kaza sonucu sakatlık durumunda, çalışanlarınıza yapılacak ödemeler teminatımız altında.
Poliçe dâhilinde sunulan teminatlara ek; Kaza Sonucu Tedavi Masrafları ve Kaza Sonucu Gündelik İş Göremezlik teminatları da alınabilir.
66-75 yaş arasındaki çalışanlar, ek prim ve aralıksız yenileme şartıyla sisteme giriş yapabilir. Ancak 65 yaşından büyük kişilere,
Kaza Sonucu Tedavi ve Kaza Sonucu Gündelik İş Göremezlik teminatları sağlanamaz.
Grup Kaza Sigortası süresi 1 yıldır. İsteğe bağlı olarak her yıl yenilenebilir.
Emtea ve Kıymet Nakli
Emtea ve Kıymet Nakli Sigortası, ticaret hayatında karşılaşabileceğiniz, deneyim ve öngörüyle karşılanamayacak kadar büyük riskleri güvence altına alır.
Emtea Nakliyat Sigortası
Emtea Nakliyat Sigortası ile deniz, kara, hava ve demiryolu ile nakliyatını yaptığınız her türlü malınızı güvence altına alın.
Kıymet Nakli Sigortası
Kıymet Nakli Sigortası ile nakit para ve tahvil, bono, hisse senedi gibi değerli kağıtlarınızı, nakliye sırasında ortaya çıkabilecek risklere karşı güvence altına alın.
Teminatlar
Geniş Teminat: Enstitü Yük Klozları (A) kapsamındaki riskler teminatımız altında.
Dar Teminat: Kamyon Klozu ve Enstitü Yük Klozları (C) kapsamındaki riskler güvencemiz altında.
Tam Ziya: Emteanın tam ziya olması halinde tüm riskler teminatımız altında.
Kar Kaybı
Kâr Kaybı Sigortası, işletmenizin yangın veya diğer riskler nedeniyle zarara uğraması sonucu gelirinizi güvence koruma altına alıyor.
Yangın veya diğer riskler nedeniyle işletmenizde faaliyetlerin durması veya yavaşlaması sizi düşündürmesin! Kâr Kaybı Sigortası ile bu tip durumlarda azalan kârınız ve devam eden sabit masraflarınız teminatımız altında.
Yat Sigortası
Groupamarine Yat Sigortası, yatınızda meydana gelecek tüm risklere karşı koruma sağlar. Groupamarine Yat Sigortası ile özel eşyalarınızdan, balık takımlarına, makina hasarları ve elektronik cihaz hasarlarından çevre kirliliğine kadar geniş sigorta güvencesi sağlayın.
GROUPAMARINE YAT SİGORTASI ASİSTANS HİZMETLERİ I. TANIMLAR Sigortalı: Groupama Sigorta tarafından tanzim edilen yürürlükteki Yat Sigortası Poliçesinde adı belirtilmiş ve Yat Sigortası Poliçesi kapsamına dahil kişidir. Lehdar: Sigortalı ve yakınlarıdır. Hizmet açıklamalarında belirtilen kişi sınırlamalarını aşmamak kaydı ile, Sigortalı’nın misafir ve arkadaşları da lehdar kapsamında değerlendirilebilecektir. Yakın: Eş, bakmakla yükümlü olunan çocuklar, anne / babası (ebeveyn) ve kız kardeş/erkek kardeş. Asistans Hizmeti: Europ Assistance (Şirket) tarafından Groupama Sigorta yat sigortası poliçelerinde sunulan Bölüm III’de sunulan şartlar ve limitler çerçevesinde verilen hizmetlerdir. Mürettebat: Yatın kadrosunda bodrolu çalışan kişilerdir. Doktor: Türkiye veya yurtdışında tıp fakültesi diplomasına sahip hasta kabul edip, tedavi etmeye yetkisi olan kişidir. Medikal Ekip: Asitans şirketin sorumlu hekimi ve tedavi eden Doktor tarafından tanımlanan her bir vakıaya uygun 7 gün 24 saat hizmet veren tıbbi birimdir. Sağlık Kuruluşu: Yetkili makamlar tarafından ruhsatlandırılan özel sektör veya kamuya ait ayakta/yatarak tedavi hizmetleri veren kuruluşudur. Acil Durum: Yat Sigortası Poliçesinin kapsamı dahilinde ve geçerlilik tarihleri arasında Lehdar’ın aniden hastalanması veya yaralanması halidir. Hastalık: Yat Sigortası Poliçesi’nin kapsamı dahilinde ve geçerlilik süresi içinde, Lehdar’ın bir Doktor tarafından tanı konmuş ve teyid edilmiş müdahaleyi veya tıbbi araştırmayı gerektirecek aşağıdaki iki gruptan birine girmeyen bir değişiklik ve genel istisnalarda yer almayan fiziksel veya ruhsal fonksiyonlarında bozulmadır. • Doğuştan Varolan Hastalık: Kalıtsal faktörlerin veya gebelik sırasında edinilmiş şikayetlerin sonucu olarak doğum esnasında mevcut olan Lehdar tarafından bilinen yada bilinmeyen hastalık. • Önceden Varolan Hastalık: Lehdar’ın Yat Sigortası Poliçesi yapılmadan önce mevcut olan bir hastalığı. • Kronik Hastalık: Başlangıcından itibaren dönemsel olarak tekrarlayan veya devamlı sağlık sorunlarına sebep olan yavaş ilerlemeye eğilimli hastalık. Ciddi Hastalık: Lehdar’ın sağlık durumunda, hastaneye yatırılmasını gerektiren ve şirketin tıbbi ekibinin görüşüne göre Lehdar’ın seyahatine devam etmesini engelleyen veya ölüm tehlikesinin söz konusu olduğu bir Hastalıktır. Bedeni Yaralanma: Yat Sigortası Poliçesi’nin kapsamı dahilinde ve geçerlilik tarihleri arasında, kaza gibi ani ve şiddetli ve Lehdar’ın isteği dışında harici etkilerle oluşan ve Lehdar’ın bir Sağlık Kuruluşundan veya Doktor’dan tedavi almasını gerektirecek ölçüde önemli bulunan bedeni yaralanmalardır. Ciddi Yaralanma: Şirketin tıbbi ekibinin görüşüne göre Lehdar’ın seyahatine devam etmesini engelleyen veya ölüm tehlikesinin söz konusu olduğu bir kaza sonucu Bedeni Yaralanma. 2 Kaza: Lehdar’ın kontrolü dışında dış bir etkene bağlı olarak meydana gelen tıbbi tetkik ve muayenelerle kanıtlanabilecek Bedeni Yaralanma veya Hastalıklara sebep olan ani olaylardır. Daimi İkamet Ülkesi: Yat Sigortası Poliçesi’nin düzenlendiği ülke yani Türkiye Cumhuriyetidir. Daimi İkametgah: Sigortalı’nın Daimi İkamet Ülkesi’nde bulunan sürekli ikamet adresi anlamındadır. Coğrafi Saha: Teminat açıklamalarında farklı bir coğrafi saha belirtilmedikçe, Türkiye’de, K.K.T.C.’de, Avrupa’nın geri kalan kısmında ve Akdeniz ülkelerinde, Deniz Ticaret Odaları standartlarına uygun sürelerde bulunulan marinalar. Poliçenin Süresi: Düzenlenen Yat Sigortası Poliçesi’nin başlangıç ve bitiş tarihleri arasındaki süredir. Muafiyet/İstisna: Şirketiin bu asistans hizmetleri kapsamında vereceği hizmet kapsamına girmeyen ve Sigortalı’nın kendisi tarafından ödenmesi gereken masraflardır. II. KAPSAM Sigortalı Yat içerisinde bulunan Lehdarların, Hizmet açıklamalarında farklı bir coğrafi saha belirtilmedikçe Türkiye içinde, K.K.T.C’de, Avrupa’nın geri kalan kısmında ve Akdeniz ülkelerinde demirli bulundukları Deniz Ticaret Odası standartlarına uygun marinalarda, Yat Sigortası Poliçesi’nin geçerlilik tarihleri arasında meydana gelen öngörülemeyen bir olay sonucunda, olayın coğrafi sınırların dışında meydana gelmemesi kaydıyla, Şirket, Lehdar’a, Yat Sigortası Poliçesi’nde belirtilen Asistans Hizmetleri’ni derhal sağlayacaktır. 1. Tüm teminatlar Türkiye’deki ve K.K.T.C.’deki limandan yatın ayrılması, Türkiye, K.K.T.C. ya da diğer Akdeniz ülkelerine gitmesi sırasında meydana geldiğinde geçerli olacaktır. 2. Türkiye, K.K.T.C, Afrika ve Avrupa haricindeki ülkelerde TL, Avrupa’da Euro bazında limitler geçerli olacaktır. 3. Teminatlar sadece Sigortalı’nın sahip olduğu , leisure craft için geçerlidir. 4. Teminatlar, Türk Hukuku açısından gerekli ise, sadece denize açılabilir ve lisans sahibi bir kaptan tarafından kullanılan yatlar için geçerlidir. 5. Ticari amaçla kullanılan yatlar için hiçbir koşulda teminatlar geçerli olmayacaktır. 6. Tüm yatların Tekne ve Deniz Sorumluluk Sigortası ile sigortalanmış olması gereklidir. 7. Tıbbi tedavi, tıbbi nakil ve diğer seyahat sigortası teminatlarına sahip Sigortalı’lar için Yat Sigortası teminatları ikincildir. III. HİZMETLER Aşağıdaki Asistans Hizmetleri’nin tamamı, olayların Yat Sigortası Poliçesi’nin süresi içinde teminat açıklamalarında farklı bir Coğrafi Saha belirtilmedikçe Türkiye’de, K.K.T.C.’de, Avrupa’nın geri kalan kısmında ve Akdeniz ülkelerinde geçerlidir. TEMİNATLAR LİMİTLER SİZE ÖZEL TEMİNATLAR Kaza durumunda yaralanma veya ciddi hastalık nedeniyle Lehdarların nakli Sınırsız Taburcu olduktan sonra Daimi İkametgaha nakil Sınırsız Vefat eden Lehdar’ın nakli Sınırsız Eşlik eden Lehdar’ların nakli Sınırsız Lehdar’a yapılacak tedavi nedeniyle aile üyelerinden birinin seyahati Sınırsız Lehdar’a yapılacak tedavi nedeniyle aile üyelerinden birinin konaklaması Avrupa - 150 €/Gün - Kişi Max. 7 gün Türkiye - K.K.T.C -150 TL/Gün - Kişi Max. 7 gün Aile üyelerinden birinin vefatı nedeniyle yolculuğun durdurulması sonucu geri dönüş seyahati Sınırsız 3 Evde meydana gelen hasar nedeniyle yolculuğun durdurulması sonucu geri dönüş seyahati Sınırsız İlaç gönderilmesi organizasyonu Organizasyon Sınırsız Tıbbi danışma Organizasyon Sigortalı Yat’ın kazasını takiben Lehdar’ların seyahati Sınırsız Sigortalı Yat’ın kazasını takiben Lehdar’ların konaklaması *4 *5 Otellerde Avrupa - 100 €/Gün - kişi Max. 7 gün Türkiye - K.K.T.C - 100 TL/Gün - kişi Max. 7 gün Yatın çalınmasını takiben bulunması durumunda ikametgahına giden mürettebatın geri getirilmesi Max. 2 kişi Ulaşım Sınırsız YATINIZA ÖZEL TEMİNATLAR İkame tekne temini Organizasyon Yat kazası durumunda Rent-a-car Avrupa - 100 €/Gün Max. 2 Gün - Yılda 2 defa Türkiye - K.K.T.C -100 TL/Gün Max. 2 Gün - Yılda 2 defa Teknik ekibin ulaşımı Max. 2 kişi / yılda 2 defa Geçici kaptan gönderilmesi Organizasyon Yedek anahtarların ulaştırılması 1 Defa/Yıl Yedek parçanın ulaştırılması Avrupa - 70 €’a kadar parçanın nakli Türkiye - K.K.T.C - 70 TL’ye kadar parçanın nakli Yat Yakıt ve Su İkmal Hizmetleri 20 mile kadar Azami 1.000 TL ulaşım bedeli / olay başına Yat temizlik ve bakım hizmetleri Organizasyon Sezon sonu bakım ve kışlama hizmetleri Organizasyon Teknik Yardım Organizasyon Her türlü temizlik malzemeleri tedariki Organizasyon Yat yurtdışı çıkış işlemleri Organizasyon DİĞER TEMİNATLAR Kişisel evrakların kaybı Organizasyon Hukuki işlemlerde kefalet Avrupa - 2.500 € (Ödünç olarak) Türkiye - K.K.T.C - 2.500 TL (Ödünç olarak) Hukuki danışma Organizasyon Yurtdışında Nakit Avans (Borç olarak) 1,000 € Genel Bilgi Servisi Organizasyon Kiralık Araç Organizasyonu Organizasyon Havaalanı Transfer ve Karşılama / Yata Gidiş-Dönüş / Misafirlerin Geliş-Gidiş Organizasyonları Organizasyon Uçak Bileti Organizasyonu Organizasyon Sosyal ve Kültürel Danışmanlık Organizasyon Denizcilik resmi işlemleri Organizasyon Rehberlik hizmetleri Organizasyon Tercüme hizmetleri Organizasyon Acil mesajların iletilmesi Sınırsız IV. GENEL KOŞULLAR 1. Herhangi bir talep halinde Şirketin sorumluluğu, Hizmet talep eden Sigortalı’nın bu Yat Sigortası Poliçesi’nin koşullarına uymakta olmaları koşuluna bağlıdır, 2. Bu Yat Sigortası Poliçesi kapsamındaki talebi için Sigortalı; a) Zararı asgariye indirmek için tüm makul tedbirleri alacaktır. b) İstenen menfaatleri belirten talebi bildirmek için Şirkete en kısa zamanda telefon edecektir. c) Şirkete hizmetin tam olarak verilebilmesi için gerekli tüm bilgi ve belgeleri (hastane raporu, reçeteler, medikal tetkik raporları, makbuzlar, faturalar v.b.) serbest olarak temin edecektir. d) Hiçbir ödeme, taahhüt, teklif veya sorumluluk kabulünde bulunmayacaktır. 4 3. Lehdar’ın Şirketin onayı olmaksızın, konu olan asistans hizmetlerini başka bir yerden alması halinde Lehdar tarafından şirkete yapılan geri ödeme taleplerini şirket, kabul etmeyecektir. 4. Sigortalı yine de, Daimi İkamet Ülkesi’ndeki Sosyal Sigortalar Sistemine göre, veya eğer söz konusu ise bu organizasyonların veya kurumların yerini alan özel sistemlere göre hak talebinde bulunmak zorundadır, ve bu teminat tahtında hak kazandığı tutarları şirkete geri ödemekle yükümlüdür. 5. Elle, bedenen ve devamlı olarak makine ile çalışan kişilerin iş seyahatleri kapsam dışında olacaktır. Bu şekilde çalışan kişilerin iş konularında faaliyet göstermeksizin yapacakları turistik ve eğitim amaçlı seyahatler Hizmet kapsamında olacaktır. 6. Fikren ve elle çalışıp 4. maddede sayılan meslek gruplarına ait iş sahalarında ve tehlikeli kabul edilen bölgelerde görevli olanlar Hizmet kapsamı dışında olacaktır. (Örn. İnşaat şantiyesinde veya sahasında çalışan mühendis ve muhasebeciler) 7. şirketin bu Yat Sigortası Poliçesi’nde özel olarak öngörülen Hizmetlerden herhangi birini mücbir sebepler nedeniyle yerine getirememesi durumunda şirket sorumlu tutulmayacaktır. 8. Hastalık veya yaralanma durumunda Sigortalı, tedavi eden doktorları hasta bilgilerini gizli tutma yükümlülüğünden muaf tutacak ve tüm kanıtları ve bilgilieri Şirkete vermeye yetkili kılacaktır. Eğer gerekliyse Sigortalı’nın hastalık veya yaralanmadan önceki sağlık bilgileri de dahil olmak üzere, tüm tıbbi dokümantasyona Şirketin doktorlarına serbestçe erişimi garanti edilecektir. Erişimin mümkün olmaması halinde Şirket Hizmeti verememekten dolayı sorumlu olmayacaktır. 9. Şirketin Doktorlarının Sigortalı’yı serbestçe muayene edebilmeleri gerekmektedir. Bunun Sigortalı tarafından reddedilmesi halinde Şirkete Hizmeti organize etmekten ve masrafları karşılamaktan sorumlu olmayacaktır. V. İSTİSNALAR 1. Poliçe Genel Şartlarında belirtilmiş olan teminat dışı kalan hallerden başka, aşağıda belirtilen durumlarda Şirketin herhangi bir Hizmet verme yükümlülüğü bulunmayacaktır: a) Şirket, Yat Sigortası Poliçesi döneminin sona ermesinden sonra hiçbir yardım konusunda sorumlu olmayacaktır. Hastalığın veya Bedeni Yaralanmanın, Poliçe döneminin içerisinde, yurtdışında yapılan bir seyahat sırasında ortaya çıkması halinde, sağlanan menfaatler, Poliçe döneminin sona ermesine ya da Sigortalı’nın/Lehdar’ın Daimi İkamet Ülkesi’ne ait gümrük kapısından girişine kadar (hangisi daha önceyse) sürdürülecektir ve yapılan giderler maksimum teminat tutarını aşmayacaktır. b) Şirketin, dolaylı ya da dolaysız olarak aşağıdaki durumlardan meydana gelebilecek vakalarda hiçbir hizmet verme yükümlülüğü olmayacaktır: 1. Bu Yat Sigortası Poliçesi kapsamında talepte bulunan Sigortalı/Lehdar veya herhangi bir başka kişinin hileli ve kasıtlı hareketleri, 2. Bu Yat Sigortası Poliçesi kapsamındaki herhangi bir Hizmetin verilmesi esnasında, dolaylı veya dolaysız meydana gelebilecek ve Yat Sigortası Poliçesi’nin kapsamında olmayan her türlü maddi/bedeni zarar, 3. Sel, deprem, volkanik patlamalar, fırtına, yıldırım ve meteor düşmesi gibi olağanüstü olaylar sonucu ortaya çıkan zararlar, 4. Terorizm, isyan ve ayaklanmalar, 5. Silahlı kuvvetler veya güvenlik kuvvetleri veya örgütlerinin harekatı, 6. Harp veya harp niteliğindeki harekat, ihtilal, isyan, ayaklanma, terörist aktiviteler ve bunlardan doğan iç kargaşalıklar, 7. Tehlikede bulunan kişileri ve malları kurtarmak hali müstesna, Sigortalının kendisini bile bile ağır bir tehlikeye maruz bırakacak hareketlerde bulunması, 8. Nükleer radyo-aktivite sonucu ortaya çıkan olaylar, akut ve kronik radyasyon hastalıkları ve komplikasyonları, 9. Kişinin akli dengesinin yerinde olduğu veya olmadığı zamanlarda kendisine vereceği zararlar, suç işleyerek kendisine vereceği zararlar, alkol zehirlenmesi, alkolizm ve alkol kullanımı sonucu doğan hastalıklar, yaralanmalar; eroin, morfin vb. gibi uyuşturucu ve bağımlılık yapan maddeler kullanılması neticesinde olabilecek her türlü sağlık giderleri, 10. Doğuştan Olan Hastalıklar (Gebelik esnasında oluşan veya genetik faktörlerden kaynaklanan hastalıklar), prematüriteye ait giderler, motor ve mental gelişim bozukluğu, 11. Resmen ilan edilmiş bulunan salgın hastalıklar, AIDS ve AIDS’e bağlı hastalıklar, 5 12. Koltuk değneği, tekerlekli sandalye, korseler, ortopedik ayakkabı, tabanlık, bot, terlik, buz kesesi, eskar simidi ve her türlü ortopedik destekleyici ile işitme cihazı giderleri ve her türlü yardımcı tıbbi alet ve malzeme, psikososyal nedenlerle kullanılan meme ve penil protez vb. giderleri, 13. Belli bir hastalığa bağlı olmayan inceleme ve tedaviler, İlaç niteliğinde olmayan destekleyici ürünler, bitkisel ilaçlar, gıda takviyeleri WHO onayı almamış tüm ilaç niteliğindeki maddeler, 14. Gebelikten veya doğumdan kaynaklanan durumlar veya ması şartıyla hamilelikte akut bir komplikasyon sonucu doğrudan anne ve/veya çocuğun yaşamını kurtarmak amacıyla alınacak tıbbi önlemlerin masrafları kapsam içindedir), adet dönemi rahatsızlıkları, doğum kontrolü uygulamaları, 15. Rehabilitasyon tedavileri ve fizyoterapi, alternatif ve tamamlayıcı tıp tedavileri (masaj, homeopati, akupunktur v.b) 16. Estetik amaçlı yapılan her türlü tedavi, kozmetik amaçlı uygulamalar ve bunlara bağlı gelişen rahatsızlıklar, 17. Olay tarihinden önceki altı ay içinde tedavi veya diş hekimi yardımı gerektiren hastalıklar (tıbbi yardımın hayat kurtarmayla, akut ağrıyla veya uzun süreli yetersizliği önlemek amacıyla yapılan zorunlu tıbbi müdahaleyle ilgili olması halinde bu istisna uygulanmayacaktır), 18. Protezler, kontakt lens, ortopedik materyaller veya ortezler ve kemik birleştirme materyalleri, gözlükler, suni organlar, 19. Hastanede TV seti, telefon, klima, kuaför, masaj, güzellik uzmanı gibi ek konfor sağlanması, 20. Hastaneye yatırılma nedeni olan hastalık dışındaki bir hastalığın tedavisi, 21. Amacı tıbbi tedaviye yönelik gerçekleştirilen seyahatler, 22. Hastalık veya kazayla ilişkili olmayan tıbbi danışma ve tedavi, 23. Ehliyetli bir hekim tarafından bu seyahatin tıbbi nedenlerle yasaklanmış olması, 24. Koruyucu aşılar, profilaktik amaçlı tedaviler ve uygulamalar, 25. Hekim dışındaki kişilerce uygulanan tedaviler, 26. Yerinde tedavi edilebilecek bir Hastalık veya Kaza nedeniyle tıbbi nakil veya geri dönme, 27. Doktorlardan ve sağlık kurumlarından kaynaklanan hatalı tedavi ve ameliyat neticesi ortaya çıkan komplikasyonlar sonucu oluşan giderler, 28. Muntazam sefer yapan (IATA üyesi) bir havayolunda biletli yolcu olmanın dışında, herhangi bir şekilde uçmanın doğuracağı tıbbi problem, sakatlık ve bunların gerektirdiği tetkik ve tedaviler, 29. Akıl hastalıkları ve bunlara bağlı olarak gelişen yaralanma, bedensel hastalıklar, intihar ve girişimleri, 30. Yat Sigortası Poliçesi’nin geçerlilik tarihleri arasında, öncesinde tanısı konmuş olsun veya olmasın, varolduğu yetkili bir Doktor tarafından Yat Sigortası Poliçesi başlangıç tarihinden sonra tespit edilen tıbbi bir durum veya bu duruma bağlı olarak ortaya çıkan akut kriz, 31. Kronik Hastalıklar, Önceden Var Olan Hastalıklar ve bazı özel hastalıklar (Cinsel yolla bulaşan hastalıklar, HİV enfeksiyonu, her türlü malign hastalıklar, tbc, sarkoidoz, multipl skleroz, salgın hastalıklar) 32. Aşağıdaki sporların yapılması: hangi türden olursa olsun araba yarışları veya motosiklet yarışları, av faaliyetleri, yapay akciğer kullanarak su altı dalışları, umumi yolcu taşımacılığı yapmak amacıyla tasarlanmamış deniz araçlarıyla uluslararası sularda dolaşma, binicilik, dağcılık, atış talimleri, boks, ne türden olursa olsun güreş sporları, dövüşme sanatları, paraşütçülük, sıcak hava balonculuğu, serbest düşme, yamaç paraşütü ve genel olarak tehlikeli olduğu bilinen her türlü spor veya eğlence faaliyeti. 33. Sigortalı’nın/Lehdar’ın yarışlara, sportif faaliyetlere, ve hazırlama veya eğitim testlerine katılmasının sonucunda meydana gelen durumlar, 34. Spor federasyonları veya benzeri organizasyonlar tarafından düzenlenen yarışlara veya turnuvalara katılma, 35. Suç hareketleri veya bir suça iştirak sonucu gelişen yaralanma ve hastalıklar, bahisler, 36. Kurtarma, 37. Bir aracın sürücü belgesi olmaksızın kullanılması veya sürücü belgesi bulunmayan bir kişiye devredilmesi sonucunda Lehdar’ın maruz kalabileceği Bedensel Yaralanmalar, 38. 65 yaş üstü kişiler için Hastalık ( Sadece Kaza durumunda hizmet verilecektir. 6 2. Şirket, aşağıdaki masraflardan sorumlu olmayacaktır: a) Şirket yetki vermeden, Sigortalı/Lehdar tarafından veya onun adına düzenlenmiş her türlü yardım faaliyeti ve masrafları. (Sigortalı’nın/Lehdar’ın sağlık durumu nedeniyle Şirketin onayını alabilmek amacıyla Şirkete ulaşılamaması durumunda, Sigortalı/ Lehdar kendisine en yakın acil tıbbi merkeze gidebilir. Bu durumda, Sigortalı'nın/Lehdar’ın mümkün olan en kısa sürede ve her durumda azami 24 saat içinde aldığı hizmetler ile ilgili bilgi ve durumunu Şirkete bildirmesi gerekmektedir. Sigortalı olayı gösteren orjinal belge ve makbuzları Şirkete ibraz etmekle yükümlüdür. Sigortalı'nın genel şartlar ve istisnalar çerçevesinde hareket etmemesi halinde, acil durum için yaptığı hiçbir masraf kendisine geri ödenmeyecektir.) b) Poliçenin coğrafi limitleri dışında, seyahat sona erdikten sonra ve Lehdar Daimi İkametgahına döndükten sonra oluşan masraflar. c) Coğrafi saha dışında herhangi bir organizasyon. d) Rapor/belge gerektiren Hizmetler için gerekli evraklar verilmediği takdirde.
Tarım
Devlet Destekli Tarım Sigortaları (TARSİM), tarım üreticilerini desteklemek, geçim kaynaklarında meydana gelecek riskleri güvence altına almak ve tarımsal üretimleri esnasında karşılaşabilecekleri riskleri güvence altına almak amacıyla çiftçilerin her daim yanında!
Teminatlar
- Açık alanlarda yetiştiriciliği yapılan her türlü bitkisel ürünler,
- Örtü altı sistemlerinde yetiştirilen ürünler, cam-plastik örtü, teknik donanım ve sera konstrüksiyonu ile yüksek tüneller,
- Büyükbaş süt veya erkek besi sığırları ile koyun, keçi gibi küçükbaş hayvanlar,
- Deniz ve iç sularda modern kültür balıkçılığı yöntemleri ile yetiştirilen su ürünleri,
- Hindi, devekuşu, yumurtalık ve etlik (broiler) tavuklar ile civciv gibi kanatlı kümes hayvanları ve
- Aktif (arılı) ve plakalı arı kovanları Devlet Destekli Tarım Sigortaları ile teminatımız altında.
Kayıt Şartı
Devlet Destekli Tarım Sigortaları’ndan yararlanmak için ürün, arazi ve hayvan varlıklarına ilişkin işletme kayıtlarının ilgili kayıt sistemlerinde* güncel olması gerekir.
Sigortalanan Riskler
Bitkisel Ürün Sigortaları: Dolu ana riski ile birlikte, fırtına, hortum, yangın, heyelan, deprem, sel ve su baskını, kalite kaybı ek riskleri paket halinde, ayrıca meyvelerde isteğe bağlı don riski (Kalite kaybı, dolu riskinin neden olduğu kaliye kaybını).
Sera Sigortaları: Dolu ana riski ile birlikte, hortum, yangın, heyelan, deprem, taşıt çarpması, kar ve dolu ağırlığı ile sel ve su baskını ek riskleri paket halinde, ayrıca sigortaya kabul şartları uygun bulunan seralarda isteğe bağlı fırtına ve hortum riski.
Büyükbaş Hayvan Hayat Sigortaları: Teminat dâhilinde meydana gelen hastalık, kaza, yangın, zehirlenme, doğal afetler vb. nedenle ölüm, itlaf ve zorunlu kesimler ile birlikte süt hayvanlarında yavru atma ve yavru ölümü.
Küçükbaş Hayvan Hayat Sigortaları: Teminat dâhilinde meydana gelen hastalık, kaza, yangın, zehirlenme, doğal afetler vb. nedenle ölüm, itlaf ve zorunlu kestirmeler.
Kümes Hayvanları Hayat Sigortaları: Teminat dâhilinde meydana gelen hastalık, kaza, yangın, zehirlenme, doğal afetler vb. nedenle toplu ölüm, itlaf ve zorunlu kesimler.
Su Ürünleri Sigortaları: Teminat dâhilinde meydana gelen hastalık, kirlenme, zehirlenme, kaza, doğal afetler vb. nedenle toplu ölümler ve fiziksel kayıplar. Arı Kovanı Sigortaları: Fırtına, hortum, yangın, heyelan, deprem, taşıt çarpması, nakliye, sel ve su baskını riskleri.
Hasar İhbarları
Bitkisel Ürün Sigortaları ve Sera Sigortalarında hasar ihbarları Acente'ye bildirilerek, TARSİM sistemi üzerinden ihbar yapılır. Hayvan Hayat Sigortaları, Kümes Hayvanları Sigortaları, Su Ürünleri Sigortaları ve Arı Kovanı Sigortalarında hasar ihbarları, TARSİM Çağrı Merkezi'ne (444 82 77) bildirilmelidir.
KATILIM SİGORTACILIĞI TANIMI
Katılım Sigortacılığı Nedir?
Katılım sigortacılığı; fertlerin birleşerek, içlerinden zarara maruz kalan katılımcıların zararının tazmin edilmesi üzerine yaptıkları bir yardımlaşmadır. Bu sistemde toplanan paralar yardımlaşma sandığı ya da risk fonu olarak adlandırılan prim havuzunda birikir ve katılımcılardan hasara uğrayanların zararları bu havuzdan tazmin edilir.
Diğer bir deyişle Katılım Sigortacılığı; Katılımcıların kendileri ile diğer katılımcıların tazminat ödemelerine ilişkin taleplerinin karşılanmasını teminen oluşturulan risk fonuna katkıda bulundukları, söz konusu fonun sigortacılık faaliyeti yapmasına izin verilmiş bir sigorta şirketi tarafından katılım finans ilkelerine uygun olarak yönetildiği ve ortak risk paylaşımı ile dayanışma esaslarına dayanan sigorta türünü ifade etmektedir.
Temel ilke yardımlaşma olmakla birlikte, katılımcılarımızdan topladığımız katkı primlerini faiz içermeyen katılım fonlarında değerlendiriyoruz.
Katılım Sigortacılığı Genel İlkeleri
- Yardımlaşma unsurunun/amacının bulunması
- Katkı Primlerinin toplandığı prim havuzunun katılımcılara ait olması, şirkete ait bir mülkiyetin bulunmaması
- Sermayedara ait varlıkların ve katılımcılardan toplanan katkı primlerinin şirket Danışma Komitesi tarafından cevaz verilen faiz dışı piyasa araçlarında (katılım bankaları, sukuk, BIST katılım endeksi, kıymetli metaller, döviz vb.) değerlendirilmesi.
- Katılım Sigortacılığı ürünlerine ait tüm hususların ilgili mevzuata uygunluğunun danışma komitesi tarafından denetlenmesi .
- Katılım Sigortacılığı kapsamında yapılan tüm işlem ve değişikliklerin danışma komitesi onayına istinaden yürürlüğe alınması.
Katılım Sigortacılığı İle Geleneksel Sigorta Arasındaki Farklar
Katılım Sigortası
|
Geleneksel Sigorta
|
Karşılıklı yardımlaşma esasına dayalı bir teberru/bağış sözleşmesidir.
|
Sigorta, kişilerin bazı şartlar altında karşılaşacakları, zarara ve gelir kaybına yol açan olayların ekonomik sonuçlarından kendilerini korumak için belli bir prim karşılığında risklerini devrettiği anlaşmadır.
|
Risk paylaşımı esasına dayanır.
|
Risk transferi esasına dayanır.
|
Katılımcılar risk fonunun da sahibi olduğu için sigortalama riskini üstlenir.
|
Sigorta şirketi sigortalama riskini üstlenir.
|
Toplanan katkı primleri katılımcıların ortak sahipliğinin olduğu risk fonuna aktarılmakta ve sigorta şirketi tarafından yönetilmektedir.
|
Ödenen primler sigorta şirketine aittir.
|
Risk fonundaki ve pay sahiplerinin fonundaki varlıklar katılım finans ilkelerine uygun faizsiz yatırım araçlarına yönlendirilir.
|
Ödenen primler mevzuat çerçevesinde faizli ve faizsiz yatırım araçlarına yönlendirilir.
|
Mevcut sigortacılık mevzuatına ek olarak Katılım Sigortacılığı Çalışma Usul ve Esasları hakkındaki yönetmeliğe tabidir.
|
Mevcut sigortacılık mevzuatına tabidir.
|
Sigorta Şirketi İslam Hukuku alanında uzman üyelerden oluşan danışma komitesinden hizmet alır.
|
Şirket aktüerinden hizmet alır.
|
Katılım Sigortacılığına ait hesaplar ayrı takip edilir.
|
Şirketin genel bir gelir gider hesabı vardır .
|
Katkı primlerinin katılım reasüransı şirketine devredilmesi gerekmektedir. Ancak katılım reasüransı şirketinin yokluğu durumunda belli şartlarla konvansiyonel reasürans şirketleriyle çalışmasına müsaade edilmiştir.
|
Primler (ve risk) reasürans şirketine devredilir.
|
Katılım Sigortacılığı Modelleri
Mudarebe Modeli
Özellikle Malezya, Endonezya gibi uzak doğu ülkelerinde benimsenen bir modeldir.
Mudarebe modelinde şirket toplanan primlerin işletilmesinden ve idaresinden sorumlu bir müteşebbis gibi hareket etmektedir. İşletilen havuzda dönem sonu kalan bakiye ve havuza ait meblağdan elde edilen yatırım kazancı şirket ve havuz arasında önceden belirlenmiş bir oran dahilinde paylaştırılır.
Dönem içerisinde oluşan direkt ve dolaylı hasar giderleri ile retekâfül / reasürans giderleri katılımcı havuzundan karşılanmakta, diğer giderler ise şirketin kendi sermayesi tarafından üstlenilmektedir.
Vekâlet Modeli
Bu modelin temel ilkesi şirketin poliçe sahibinin vekili gibi hareket etmesidir. Şirketin rolü havuza ait tüm işlemleri önceden belirlenmiş maktu veya nisbi bir ücret mukabilinde yerine getirmektir. Şayet bu işlemlerden şirket pay almıyorsa bu sisteme “Ücretsiz Vekalet” ücret alıyorsa “Ücretli Vekâlet” adı verilir.
Bu modelde şirketin alacağı vekâlet ücreti dönem başlarında belirlenir. Genel yönetim giderleri şirketin vekâlet ücretinden karşılanır ve bu ücretin yetmediği durumlarda şirket sahipleri bu eksiği kendileri karşılar. Giderlerin alınan ücretten düşülmesi ve varsa yatırım gelirlerinden şirketin payının eklenmesi sonucu şirketin kazancı ortaya çıkar. Havuzda kalan miktar ise poliçe sahiplerine aittir, şirket herhangi bir pay alamaz.
Hibrit Model
Hibrit model mudarebe ve vekâlet modellerin karması olarak ortaya çıkmış bir sistem olup hâlihazırda dünya üzerinde sıklıkla uygulanan bir modeldir.
Bu modelde teknik yani sigortacılık işlemleri için vekâlet, mali yatırım işlemleri için ise mudarebe usulü benimsenmektedir.
Vekâlet Vakif Modeli
Tercih ediliş bakımından pek sık rastlanılmayan ve genellikle Pakistan’da örnekleri görülen Vakıf modelinde sigorta şirketi bir vakıf veya bağış kurumu oluşturmaktadır. Katılımcılar, kurulan vakıfta oluşturulan fona katkıda bulunmaktadırlar. Diğer işleyiş kuralları ise vekâlet modelindeki gibidir.
Katılım Sigortacılığı Mevzuatı
· 20.09.2017 tarih ve 30186 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Katılım Sigortacılığı Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik.
· 20.12.2017 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Katılım Sigortacılığının Uygulanmasına İlişkin Genelge.
Şirket Uygulamaları
Şirketin Uyguladığı Model
Groupama Hayat A.Ş. Türkiye Finans Katılım Bankası A.Ş. ile yaptığı anlaşma çerçevesinde TÜRKİYE FİNANS KATILIM BANKASI A.Ş. KATILIM SİGORTACILIĞI GRUP HAYAT SİGORTASI ve TÜRKİYE FİNANS KATILIM BANKASI A.Ş. KATILIM SİGORTACILIĞI GRUP FERDİ KAZA SİGORTASI ürünlerinde katılım sigortacılığı ilkelerini benimsemiş olup poliçe düzenlenmesi, hasar ödemeleri, yatırım faaliyetleri ve diğer alanlarda faizsizlik esasına azami riayet göstermektedir.
Şirketimiz katılım sigortacılığı faaliyetlerini kapsayan işlemlerde Ücretli Vekâlet modelini benimsemiştir.
Vekâlet Ücret oranları her yıl başında belirlenmekte ve o yıl içinde katılımcı aleyhine olacak bir değişiklik kesinlikle yapılamamaktadır. Ancak müşteri lehinde olacak oran ayarlamaları mümkündür. 2019 yılı itibariyle Katılım Sigortacılığı işlemlerinde uygulanacak Vekalet ücreti oranı %35’dir.
Katılım Sigortacılığı Uygulanan Branşlar
Groupama Hayat A.Ş. sunduğu hayat branşı ürünlerinde katılım sigortacılığı modelini uygulamaktadır.
Teknik ve Mali İstatistikler
Katılım Sigortacılığı Finansman Grup Hayat Sigortası
Dönem |
2019 |
Poliçe/Sertifika Adedi |
1.242 |
Prim Üretimi TL |
464.216,32 |
Matematik Karşılık TL |
119.827,67 |
Ödenen Tazminat TL |
0 |
Ödenen Komisyon TL |
232.108,16 |
Şirket Vekalet Ücreti TL |
162.475,71 |
Risk Fonu Payı TL |
69.632,45 |
Yatırım Getirisi TL |
5.570,6 |
Toplam Risk Fonu Bakiyesi TL |
75.203,05 |
Teknik İşlemlerde Vekalet Ücret Oranı |
35% |
Dağıtılan Kar Uygulaması |
Muhasebe yılı sonunda fonun artı bakiye vermesi durumunda bu tutar katılımcılara dağıtılmayıp fona iade edilmektedir. |
Yatırım Alanları |
Türkiye Finans A.Ş.Katılım Bankası'ndaki Katılım sigortacılığı için açılmış olan katılım hesabında (faizsiz) tutulmaktadır. |
Bakiye İadesi
Katılım Sigortacılığı sisteminde toplanan katkı primleri bağış mahiyetinde kabul edilmekte olup; toplanan bu tutarlar risk fonunda biriktirilmektedir.
Bakiye İadesi; dönem sonunda, fondan o dönemdeki sigortacılıkla ilgili masraf ve giderler (hasar ödemeleri , aracı komisyon ödemeleri , vekalet ücreti , reasürans giderleri , yatırım masrafları , sigortacılık işlemlerine ilşkin yasal yükümlülükler vb.) düşüldükten sonra, artı bakiye kalması halinde bu tutarın o dönem katılımcılarına katılım paylarına göre belirli matematiksel hesaplamalara istinaden dağıtılmasıdır. Bakiye iadesi Katılım Sigortacılığı ilkelerinden biri olmayıp, her döneme özel şartlar dikkate alınarak işlemler yapılmaktadır.
Groupama Hayat A.Ş. söz konusu Risk Fonunun fazla vermesi halinde Şirket olarak katılımcılara herhangi bir bakiye iadesi yapmayacaktır . Fazlalık tutar gelecekteki öngörülemeyen riskler için ihtiyat fonu olarak ayrılacaktır.
Katılım Reasürans Uygulamaları
Reasürans sigorta şirketi tarafından teminat altına alınmış bir riskin belli bir kısmının veya tamamının yeniden sigorta edilmesidir.
Sigorta şirketleri, teminat verdikleri rizikolarda büyük hasarların aynı zamana gelme ihtimaline karşı, hasar ödemelerinde zorlanmamak için reasürans yaptırır.
Reasürans, sigorta şirketlerine, tek başlarına yüklenmeleri kendi sermayeleri, ihtiyatları, özvarlıkları bakımından kısaca mali yönden mümkün olmayan riskleri, sigortalayabilme imkânı verir.
Reasürans işlemi ülkemizde ve dünyada münhasıran reasürans işlemi yapan şirketler tarafından icra edilmektedir.
Katılım sigorta şirketleri yapıları gereği katılım reasürans şirketleriyle çalışmak durumundadırlar. Ancak katılım reasürans şirketlerinin sayı ve kapasite olarak yetersiz olması sebebiyle, danışma komitelerinin onayıyla, geleneksel reasürans şirketleriyle çalışılması zorunluluğu ortaya çıkmaktadır.
Groupama Hayat A.Ş. 2019 yılında aşağıda yer alan geleneksel reasürans şirketleri ile çalışmaktadır.
REASÜRÖR ADI
|
FAALİYET MERKEZİ
|
GMA
|
Fransa
|
SCOR
|
Fransa
|
Axis Re SE
|
İrlanda
|
Hannover Rueck SE
|
Almanya
|
MAPFRE RE, Compañía de Reaseguros, S.A
|
İspanya
|
Likidite İmkanı Uygulamaları
Karz-ı Hasen, ülkemizdeki kullanım şekliyle Likidite İmkânı, risk fonunun yasal ve idari yükümlülüklerini yerine getirme hususunda yetersiz kalması halinde şirketin, yaşanan açığı fonlama yoluyla kapatmasına verilen isimdir. Şirket açığın kapatılması için fona verdiği bu tutarı karşılıksız verebileceği gibi sonradan fonda oluşacak pozitif bakiyeden geri almak suretiyle borç olarak da verebilir.
Groupama Hayat A.Ş. oluşan açığın telafisi için fona verdiği borcu, fonun ilerleyen dönemlerdeki fazlalığından her yıl sonu itibariyle açıklalan TÜFE ( Tüketici Fiyat Endeksi ) oranında bir artışla geri almaktadır.
Groupama Sigorta Acentası Konya Sigorta Aracılık Hizmetleri Limited Şirketi
Konyada sigorta konya sigorta en uygun sigorta konya sigorta en ucuz sigorta dask konut ev işyeri kobi sağlık tamamlayıcı sağlık mühendislik nakliyat yangın makina kırılması elektronik cihaz sigortası tarım sigortası trafik kasko sigortalarında en cazip en uygun en ucuz en kapsamlı sigortalar konya sigortada